El Nen Jesús de Terrassa ja no dorm ni passa la nit al pessebre, una mesura amb al que es pretén evitar un nou robatori-segrest de la figura principal del Naixement. Lectors d’aquest mitjà van adonar-se ahi al vespe-nit que el muntatge que es pot veure a l’escenari fix no estava complert. Atès que poques hores després que s’inaugurés el Pessebre oficial el nen Jesús va ser robat, es preguntaven si s’havia repetit l’acció.
Món Terrassa s’ha posat en contacte amb responsables de l’Ajuntament i han explicat que, com a mesura de seguretat, la figura es retira quan arriba la not i es torna a col·locar quan es fa de dia. Any rere any, el Nen Jesús de Terrassa desapareix, sense que ningú reivindiqui l’acció ni se sàpiga ni se sospiti de qui pot haver estat l’autor, o els autors.
El cert és que el robatori-segrest es repeteix des de fa anys i ja s’ha convertit gairebé en una tradició més de Nadal, amb gent que hi està a favor i ciutadania que considera que la broma ja dura massa i no fa cap gràcia. El més normal és que el Nen Jesús es retorni al seu lloc en poques hores. L’exepció va ser l’any passat, on el robatori va ser real i la figura ja no va reaparèixer. La que ara hi ha és la que es guardava al Museu de Terrassa com a segona opció. Es posi al raval de Montserrat -durant molts anys l’escenari habitual- o la plaça Vella -una opció escollida per l’Ajuntament els darrers temps-, molts cops amb mesures de seguretat i vigilància amb càmeres, aquesta “tradició” diferent sembla consolidad i hi ha terrassencs que frisen per veure en quin moment succeirà.
A càrrec de l’Agrupació de Pessebristes de Terrassa, per dotzè any consecutiu, el conjunt representa un petit temple romà en una situació molt precària i gairebé en runes. La seva composició està formada per panells de fusta recoberts de porexpan per facilitar els relleus de la pedra de cantera i la manufactura de la totxana.
a pintura emprada en aquesta obra vol reproduir el color ocre que tenien les pedres que s’utilitzaven per a la construcció de monuments de l’època, abans i desprès del naixement de Jesús. La cúpula del temple es mitja boca de canó i les proporcions del conjunt estan en consonància amb les figures, amb una il·luminació de l’interior que ressalta el pessebre durant la nit. L’obra es completa amb un jardí de palmeretes i altres arbres i detalls per aportar realisme a tot el conjunt. Santiago Pascual Talens ha estat l’autor del projecte, havent comptat pel que fa a la seva construcció amb la col·laboració de José Serrano, Antonio Lopez i Josep Maria Canals. El Servei de Cultura i els treballadors del servei de Gestió de l’Espai Públic de l’Ajuntament de Terrassa s’ha encarregat del transport, muntatge de la infraestructura i l’enjardinament de tot l’espai.
