Aquest diumenge, 3 de desembre, torna a circular el Tren Granota entre les estacions de Les Planes i les de Terrassa i Sabadell. Després d’una aturada estival, a finals del mes setembre es va reemprendre el servei. En total són dotze parades (S1 Terrassa) o catorze aturades (S2 Sabadell), i els usuaris el poden agafar en qualsevol d’aquests trajectes i, a l’arribar a final de viatge, tornar al punt d’inici amb qualsevol dels trens de servei regular.
L’accés al Tren Granota queda condicionat a l’aforament de 190 places per trajecte. Per accedir-hi cal un bitllet integrat o bé un títol propi d’FGC, amb la zona tarifària corresponent, segons estació d’origen i destí. Podeu veure els horaris i els preus clicant aquí.

Recuperació d’un tren històric
Va ser el passat mes de maig d’aquest any, quan l’històric Tren Granota va posar-se en funcionament després de 27 anys del seu darrer viatge. Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya apostava per recuperar el servei a la línia Barcelona-Vallès amb l’utilització del tren històric UT-400. El nom li ve dels seus fanals a la part anterior, que recorden els ull d’aquest batraci, i també pel seu color verdós.
El primer conjunt d’aquests automotors, construït als tallers de Sarrià, com tots els posteriors de la sèrie, es va posar en servei el 1946; a poc a poc, durant els anys 60, van anar substituint els vells Brill. Entre els anys 1967 i 1977 es van fabricar els cotxes de la sèrie 800, que eren remolcs de tercera classe, mentre que els de les sèries 400 (de segona classe) i 500 (tercera classe), els Granota, eren sempre automotors. Molts van acabar a Cuba. El 20 de juny de 1996 van circular els darrers trens del tipus 400, que van ser substituïts per les unitats de tren de la sèrie 112.




