MónTerrassa
Terrassa reclama un “calendari real” de la futura estació a Can Boada
  • CA

Terrassa ha reclamat un “calendari real” de la futura estació de tren al barri de Can Boada. Així de clar ho ha traslladat la tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Terrassa Lluïsa Melgares al coordinador de Renfe a Catalunya, Pere Macias, en una trobada que ha tingut lloc ara fa uns dies.

“Hem pogut tractar diverses qüestions, sobretot, hem traslladat la necessitat d’un calendari real de la nova estació Terrassa Oest”, ha explicat la regidora a xarxes socials, i ha destacat que aquest equipament seria un pas més per complir un dels objectius del govern municipal: “volem continuar millorant la ciutat i oferir serveis públics de qualitat que ens connectin amb el territori de manera eficient i sostenible”.

Inici del procés burocràtic: estudi licitat

A finals del mes de desembre de 2021, l’Estat va licitar l’estudi per fer una nova estació de Rodalies a Terrassa. El Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana (Mitma) publicava la licitació de diversos estudis informatius per al desenvolupament del Pla de Rodalies de Barcelona 2020-2030, i en el qual s’hi contemplava la futura estació de Can Boada. Un cop culmini el procés de licitació, el consultor adjudicatari disposarà de 24 mesos per portar a terme els treballs d’estudi. D’aquesta manera, el futur de l’estació de Can Boada encara s’albira força lluny, de fet, en els primers càlculs que van transcendir des del Ministeri que les obres no s’iniciarien abans de l’any 2025.

L’equipament, a més de donar servei a la zona oest de la ciutat, també ha de servir com a terminal per als trens amb inici a Terrassa, amb punt d’estacionament i cotxeres, per poder assumir si fos necessari un increment del servei en cas de sobresaturació o avaria.

Prop de 1.800 usuaris per a Terrassa Oest

La necessitat de disposar d’una nova estació de tren a Terrassa -que seria la tercera de Renfe i la setena de la ciutat- es fonamenta en reivindicacions històriques dels barris de l’oest de la ciutat i en una distribució geogràfica evident. A dia d’avui, el nombre de població que es troba situada a menys d’1 quilòmetre d’alguna de les diverses estacions ferroviàries és de 162.533. Si es construís l’equipament a la zona de Can Boada – La Maurina, aquesta xifra s’elevaria a 170.393. És a dir, més de 16 mil persones disposarien d’un servei que ara tenen més lluny.

Cal dir que les previsions estimatives parlen de prop de 1.800 persones en podrien fer un ús diari, però tenint en compte que el creixement previst a Terrassa en 10 o 15 anys vista és exponencial, la xifra es podria elevar fins als 5 mil viatgers diaris, més tenint en compte que la part de dalt de Can Boada, Poble Nou i Can Roca són barris on s’estan duent a terme promocions d’obra nova.

Comparteix

Icona de pantalla completa