El servei de taxi a demanda de Les Martines ja ha registrat prop de 300 usuaris. Aquesta és una de les dades positives que es van donar a conèixer en la reunió que va tenir lloc aquest passat dimarts, dia 5 de febrer, entre una representació de l’Associació de Veïns Les Martines amb tècnics municipals, els regidors Lluïsa Melagres i Jennifer Ramírez, i l’alcalde Jordi Ballart. L’objectiu de la trobada era, per una banda, visitar el barri per veure les darreres novetats, i de l’altra, tractar alguns temes d’interès que encara queden pendents i que els veïns han reclamat.
Així, Territori i Sostenibilitat ha subratllat que la posada en marxa de la L18 Flex de transport a demanda està funcionant prou bé. La valoració és positiva, tot i que encara s’està estudiant la seva viabilitat, ja que des del 10 d’octubre -dia en què es va posar oficialment en funcionament- fins al 31 de desembre, ja havien mostrat interès per aquest servei 300 persones. Aquesta línia ha suposat una inversió de l’Ajuntament de més de 40 mil euros.

Per ara, forma part d’una experiència pilot i pionera a la ciutat, amb la qual es busca connectar amb transport públic aquesta urbanització amb el centre de la ciutat. Per la seva situació geogràfica, Les Martines no disposava de cap línia d’autobús que hi fes parada, i això deixava a un volum de persones sense la possibilitat de desplaçar-se al nucli urbà si no era amb vehicle privat.
La L18 és un servei que està disponible de dilluns a divendres, no festius, en tres franges durant tot el dia: de 8 a 11h; de 13 a 15h, i de 18 a 20h. Per demanar el Taxi cal sol·licitar-lo amb una antelació d’entre una hora i dos dies abans. Prèviament, però, cal donar-se d’alta a l’APP FlexitransportCatalunya (Android) o bé trucar al 900 696 566 en horari de 9 a 14h de dilluns a divendres. El preu del bitllet individual és de 1,45 euros.
Millores a l’entrada del barri pel Torrent de Can Guitard
D’altra banda, veïns i regidors també han visitat in situ com han quedat les obres que s’han realitzat recentment en el carrer Torrent de Can Guitard. Es tractava d’una llarga reivindicació veïnal “per dignificar aquest vial que dona accés a la urbanització”. I és que segons denunciaven els residents, com a conseqüència del mal estat en què es trobava el paviment del carrer s’havien trobat que molts taxis, ambulàncies o serveis d’assistència sanitària s’havien negat a prestar el servei si havien d’accedir al nucli urbà per aquesta zona.
Les obres, iniciades a finals del passat mes de novembre i que han servit per millorar-ne l’accessibilitat, han apostat per fer el tram amb un tractament específic de tot-u artificial, a més de la creació d’un nou compte per a la recollida d’aigües i d’un trencaigües en determinats punts del vial per evitar-ne l’acumulació. Així com un gual empedrat en el punt de creuament amb el torrent.
