MónTerrassa
Neix la línia L-18Flex, un servei de taxi a preu de bus a Les Martines

El pròxim dia 10 d’octubre entra en funcionament la línia L-18Flex, que oferirà un servei de taxi a preu d’autobús al barri de Les Martines de Terrassa. El nou servei de transport públic s’ha presentat aquest dimecres, 5 d’octubre, en un acte que ha comptat amb la presència de l’alcalde, Jordi Ballart, el director general de l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), Joan Serra; i el gerent de TMESA, Rafael Cortés; a més de representants de l’associació veïnal del barri de Les Martines.

Es tracta d’una prova pilot que suposarà, per primera vegada, connectar amb transport públic aquesta urbanització i el centre de la ciutat. I és que fins ara no disposava de cap línia d’autobús que hi fes parada. El servei estarà disponible de dilluns a divendres, no festius, en tres franges durant tot el dia: de 8 a 11h; de 13 a 15h, i de 18 a 20h. Per demanar el Taxi cal sol·licitar-lo amb una antelació d’entre una hora i dos dies abans. Prèviament, però, cal donar-se d’alta a l’APP FlexitransportCatalunya (Android) o bé trucar al 900 696 566 en horari de 9 a 14h de dilluns a divendres. El preu del bitllet individual serà de 1,45 euros.

La línia L18Flex oferirà un servei de taxi a preu de bus als residents de Les Martines de Terrassa | Cristóbal Castro

Un cost de 44 mil euros

La nova línia L-18 Flex s’ha posat en funcionament gràcies a un acord de col·laboració entre l’Ajuntament de Terrassa, l’AMTU, l’empresa Transports Municipals d’Egara S.A. (TMESA), i el gremi de taxistes de Terrassa (Tele Taxi Egara). Es calcula que el cost total del servei serà de 43.920€ per a l’exercici anual, un cost que serà assumit per l’administració. Per la seva banda, l’AMTU ha estat l’encarregada de dissenyar el trajecte i de configurar el servei, com també de fer el projecte tècnic i tecnològic a través de l’app que permet als usuaris sol·licitar parada. A més, també s’ocuparà de gestionar les peticions dels usuaris i de l’atenció telefònica.

Segons ha explicat l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, amb la nova línia d’autobús es compleix una de les prioritats del govern, “volem que tots els barris i districtes, estiguin més lluny o més a prop del centre, tinguin els mateixos serveis i oportunitats. La posada en marxa de la L-18 Flex suposa enllaçar un barri on fins ara no hi havia transport públic i ho fem amb una opció de transport eficient, sostenible i flexible”.

La línia L18Flex oferirà un servei de taxi a preu de bus als residents de Les Martines de Terrassa | Cristóbal Castro

Per què un taxi i no un autobús?

Haver apostat per un servei de taxis enlloc d’un d’autobusos com es fa a la resta de la ciutat ve motivat per les condicions geogràfiques del barri. És realment complicat que un vehicle de grans dimensions es pugui bellugar sense problemes per les Martines. Per això s’ha optat no per un microbús, com es fa a Can Palet de Vista Alegre en la línia L12Flex, sinó pel taxi (que podrà portar més de 4 passatgers alhora, ja que hi ha també l’opció d’un monovolum).

S’inicia així una prova pilot que tindrà una durada de quatre mesos. Ballart ha avançat que després d’aquest període “valorarem com ha anat i si hi ha algun aspecte a ajustar per tal de millorar el servei”. Per la seva banda, el director general de l’AMTU, Joan Serra, ha afirmat que “avui estem especialment satisfets perquè una gran ciutat com Terrassa és protagonista d’un dels serveis més eficients, sostenibles i adaptables de què disposa el país en matèria de transport públic”. Serra ha afegit que “amb la posada en funcionament de l’L18 Flex demostrem que hi ha una manera més amable, a mida, ecològica i eficient de moure’ns per la ciutat i pel país”.

La línia L18Flex oferirà un servei de taxi a preu de bus als residents de Les Martines de Terrassa | Cristóbal Castro
La línia L18Flex oferirà un servei de taxi a preu de bus als residents de Les Martines de Terrassa | Cristóbal Castro

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa