MónTerrassa
Es reactiven les obres de l’ascensor de la Ronda Ponent

Les obres de l’ascensor de la Ronda Ponent han estat marcades per tota una sèrie d’entrebancs i contratemps. Sembla però que finalment aquesta estructura, tant necessària i reivindicada llargament pels veïns de Poble Nou-Zona Esportiva, veurà la llum.

Segons fonts municipals han manifestat a Món Terrassa, aquest estiu ja es va poder veure operaris treballant-hi per armar la subestructura de l’ascensor. Aquest era un pas previ i indispensable si es volia iniciar la segona fase. Ara, amb això fet, doncs, s’han pogut prendre les mides dels vidres, i enviar-les per al seu encàrrec. Les mateixes fonts indiquen que “el servei ja ho ha fet i en uns dies estaran ja els vidres instal·lats”.

Obra paralitzada i reestudi del projecte

L’ascensor de la Ronda de Ponent va ser una de les obres que al passat mes de maig va quedar paralitzada. El motiu al·legat va ser la “pujada dels preus de les matèries primeres i dels materials de construcció”. En execució des de principis del mes de novembre, l’empresa adjudicatària dels treballs va anar alentint l’obra, a l’espera de la publicació de l’índex de revisió de preus per poder finalitzar-la.

Ha estat necessari reestudiar tot el projecte i negociar els diferents canvis legals. També que la proposta fos econòmicament admissible i assequible per les arques municipals. Els deures s’han fet i s’espera que ben aviat, els veïns puguin ja gaudir de l’ascensor que havia estat marcat com un projecte prioritari a finalitzar.

Amb l’ascensor públic se salva un desnivell de 6,5 metres entre els dos carrers. A més, cal tenir present que la forta topografia del carrer Monistrol, amb un mur de més de 200 metres de llargada, segrega les illes compreses entre aquest mateix carrer i la ronda de Ponent. L’actuació consisteix en la instal·lació de dues estructures metàl·liques independents, una interior per a la subjecció de la cabina i una exterior que és el marc de tot el parament exterior. L’acabat exterior és tota una caixa de vidre, per tal de complir els requisits de seguretat i accessibilitat.

Un procés complicat des de l’inici

El primer entrebanc ja va sorgir de bon inici. El projecte executiu es va aprovar el novembre de 2017 i aleshores es van realitzar dos processos de licitació de l’obra. Però van quedar deserts. Així que es va fer una revisió del projecte, que va anar càrrec de l’empresa Planas Esquius Segati, i es va aprovar de manera definitiva el novembre de 2018. El pressupost d’execució és de 157.859,12 euros, un cop sotmès a la informació pública i a la sol·licitud d’informes per part del Servei Territorial de Carreteres de la Generalitat i de l’Agència Catalana de l’Aigua.

El passat mes de març, l’Ajuntament de Terrassa va decidir treure el projecte del calaix i posar-lo en funcionament. Va ser així que es va fer una modificació del crèdit d’inversions al pressupost municipal d’aquest 2021 i es va poder licitar de nou l’execució de l’obra per aquest mateix any. Es va poder avançar l’inici de les obres i estava previst que els treballs de construcció finalitzessin en un període de sis mesos.

No va ser així a causa de l’increment de costos. L’obra va tornar a quedar paralitzada. Finalment, però, amb la col·locació dels vidres l’estructura exterior estarà finalitzada. Caldrà acabar l’interior amb els dispositius tècnics i elèctrics corresponents i, ja podrà veure la llum.

Estructura metàl·lica de l’ascensor | Marta Maseras


Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa