MónTerrassa
Perplexitat per l’eliminació d’un carril bici a Terrassa
  • CA

Perplexitat per l’eliminació d’un carril bici a Terrassa. Així s’han quedat des de l’Associació BiciTerrassa Club (BiTer) en veure com ha quedat la remodelació del carrer Miño, entre la carretera de Montcada i el carrer de Guadalquivir. I és que, sense haver-ho previst ni que ningú els hagi avisat, s’han trobat que ha desaparegut del nou vial el carril destinat a bicicletes i vehicles de mobilitat personal. “De nou, estem perplexos per l’acció del govern municipal de Tot per Terrassa i Junts per Terrassa… Quina és la raó? No ho sabem, no se’ns ha consultat ni informat”, lamenten en un comunicat fet arribar als mitjans.

BiTer ha presentat aquesta mateixa setmana una instància a l’Ajuntament de Terrassa demanant les pertinents explicacions. L’entitat recorda que en el programa electoral del partit polític dirigit per Jordi Ballart s’explicitava la voluntat de “ampliar els carrils bicis i crearem itineraris que connectin els diferents punts d’interès de la ciutat”, alhora que també es mencionava que es volia “ampliar aquelles àrees destinades a ser vies ciclables i els carrils bici de la ciutat per aconseguir una continuïtat en tot el territori“.

Per aquest motiu, no entenen la decisió que s’ha pres en aquest carrer del polígon industrial, el qual ha estat asfaltat de nou ara fa uns dies, dins del Pla de millora de l’Asfaltat del govern municipal. Sembla ser que s’ha optat per guanyar espai per als vehicles, amb un doble carril, en detriment del carril bici que hi havia fins ara, obligant als ciclistes a compartir espai amb els cotxes i camions.

Aplaudiment per l’actuació al carrer Provença

Si el carrer del Miño ha estat la creu, la reforma de la cruïlla entre el carrer de Provença i la rambla de Francesc Macià, ha estat la cara. L’Associació, de la mateixa manera que és molt crítica amb algunes decisions que es prenen en l’àmbit de la mobilitat de Terrassa, també reconeix la feina quan consideren que ha estat ben feta. En aquest sentit, han manifestat que és una actuació “encertada”, ja que “s’han eliminat els gris del trànsit motoritzat per augmentar-ne la seguretat, però s’han mantingut tots els girs de la bicicleta, i s’ha afegit senyalització per donar més visibilitat a la continuació del carril bici del carrer Provença”.

BiTer recorda que el carril bici de Provença va ser el primer que es va fer en sentit contrari, “i ha funcionat força bé en aquests més de 10 anys des de la seva inauguració”, i celebren que s’hagi mantingut i millorat en aquesta nova remodelació del vial.

Comparteix

Icona de pantalla completa