MónTerrassa
Diputació vol una mobilitat més sostenible a l’entorn del Consell Comarcal
  • CA

La Diputació de Barcelona vol que l’entorn de la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental (CCVOC), situada al PK 15 de la carretera N-150, tingui una mobilitat més sostenible. La Diputació ha realitzat un estudi de la situació actual d’aquest espai, on s’hi concentren empreses i equipaments, per afavorir-ne la mobilitat dels vianants i fomentant l’ús de la bicicleta i del transport públic.

L’entorn del Consell Comarcal del Vallès Occidental reuneix un conjunt d’empreses i equipaments que generen un volum de desplaçaments molt elevat en la zona limítrof dels termes municipals de Sabadell i Terrassa. Aquesta situació fa que les diferents xarxes de mobilitat que serveixen aquest entorn pateixen “importants dèficits d’oferta i de seguretat viària”, apunta la Diputació en un comunicat. 

Per aquest motiu, l’estudi realitzat fa una diagnosi de la situació actual de la mobilitat d’aquest entorn i planteja un conjunt de propostes d’actuació orientades principalment a afavorir la mobilitat dels vianants. Així mateix, es fan propostes per fomentar l’ús de la bicicleta i del transport públic, a més d’una utilització racional del vehicle privat.

El treball també incideix en l’optimització de l’oferta d’aparcament existent a més d’una millora de la seguretat viària en la utilització de diferents tipus de transport per a la mobilitat del centre, alhora que es fomenta una disminució dels nivells de contaminació atmosfèrica i acústic de tot l’entorn.

Un estudi per abordar la mobilitat i sostenibilitat del passat mes de maig

El passat mes de maig, el Consell Comarcal i la Diputació van iniciar un estudi per abordar la seguretat viària, la facilitat d’accés, l’elevat nombre de desplaçaments, les mancances de transport públic i la sostenibilitat d’aquest espai. Us oferim més informació sobre els inicis d’aquest estudis clicant en aquest enllaç. Segons informa el Consell, el repte era “establir un nou model de mobilitat amb estratègies que puguin donar resposta a problemàtiques concretes i presentar alternatives viables per a reduir l’ús del vehicle privat motoritzat”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa