La futura estació Terrassa Oest es troba en espera permanent. Aquesta infraestructura va ser incorporada per primera vegada al Pla de Rodalies 2008-2015, on tots els agents implicats (polítics i econòmics) es mostraven d’acord en el fet que la seva construcció esdevindria “una millora clau” per la mobilitat en transport públic per als veïns dels barris de la Maurina, Can Boada o Ca n’Aurell. Les primeres projeccions fetes pel mateix Ministeri calculaven prop de 2.000 usuaris diaris, una xifra que amb el pas del temps ben segur que haurà crescut.
Han anat passant els anys i l’estació no acaba d’arrencar. I això que la darrera data donada pel mateix govern espanyol va ser que l’estació “serà una realitat el 2025”. Ho va dir ara fa dos anys l’aleshores ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, en la seva visita a l’Ajuntament de Terrassa. La màxima responsable indicava que es continuaven treballant amb els tràmits d’estudi i amb el procés de redacció de l’Estudi Informatiu. No calia ser molt hàbil per veure que els terminis no es complirien, ja que amb dos anys no hi havia temps material per fer tots els tràmits, fer l’execució i la posada en marxa, però sí que va obrir una llum en el fosc túnel que les coses es començaven a moure per fi.
La qüestió és que a finals del mes de desembre de 2021, l’Estat va licitar l’estudi per fer la nova estació de Rodalies a Terrassa. El Ministeri publicava la licitació de diversos estudis informatius per al desenvolupament del Pla de Rodalies de Barcelona 2020-2030, i en el qual es contemplava la futura estació de Can Boada. Hi havia 24 mesos per portar a terme aquests treballs d’estudi. No va ser així.
El govern de Terrassa reclama informació sobre el projecte
Amb tot això en ment, aquest divendres, dia 16 de maig, el govern municipal de Terrassa ha aprofitat la reunió amb una delegació de Renfe per tornar a posar sobre la taula el projecte eternament ajornat. El tinent d’alcalde de Territori, Xavier Cardona, ha recordat que aquesta infraestructura “permetria donar cobertura a una part significativa de la ciutat com són els barris de La Maurina, Can Boada Casc Antic, Can Boada del Pi, Roc Blanc i Ca n’Aurell, així com a nous desenvolupaments urbanístics previstos al POUM”.
L’executiu local ha demanat informació sobre l’estat del projecte de l’estació, però la resposta ha tornat a ser ambigua. L’únic que ha transcendit és que es continua “redactant l’estudi informatiu” per part de l’Estat. Terrassa lamenta que no sembla que sigui una prioritat malgrat que “ajudaria a regenerar i reurbanitzar tots els barris de l’oest de la ciutat, i que aniria estretament lligada al nou accés viari des de la B-40”.
Ara mateix, però, Generalitat i Estat tenen una altra patata calenta entre mans, el traspàs de Rodalies. Això i solucionar tots els problemes estructurals que pateix el sistema ferroviari de Rodalies a Catalunya, amb les avaries diàries en diferents punts de la xarxa, és on estan posats tots els ulls. Per aquest motiu ja ningú s’atreveix a posar data de quan serà una realitat la tercera estació de l’R4 a Terrassa.