Aquest dimarts, dia 2 de maig, ha entrat en funcionament la nova línia d’autobús L15 a Terrassa. En el ple municipal d’abril es van aprovar les condicions econòmiques pertinents perquè el servei pogués iniciar-se degudament, complint així una promesa que havia realitzat l’equip de govern l’any passat als veïns i veïnes del barri de Can Parellada i Les Fonts. Si bé és cert que arriba amb diversos mesos de retard, finalment, aquesta setmana la nova línia ofereix ja l’opció de connectar molt millor aquests dos barris, entre ells, però sobretot, amb la resta de la ciutat.
Segons va manifestar la tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Terrassa la demora ha vingut motivada per l’espera del microbús que ha de donar servei a la L15. I és que aquesta línia no funciona amb els vehicles llargs, sinó que s’ha apostat per un vehicle més lleuger perquè es busca potenciar un “transport més directe amb l’Hospital de Terrassa (L1 i LH en la parada “Montserrat”) i amb l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Les Fonts”.
Connexions i horaris de la L15
D’altra banda, com a conseqüència directa, s’ha optat per escurçar la L10, que és la línia que fins ara prestava el servei. La creació de la L15 s’inicia al barri de Montserrat -des d’on té connexió a més dels busos cap a l’Hospital, amb les L3 i L17- i anirà circulant fins a finalitzar a la parada Les Fonts. I permet igualment reforçar la connexió amb el polígon industrial. La línia penetra al barri de Can Parellada arribant a l’avinguda Àfrica amb Líbia, i d’allà cap a l’estació de Les Fonts i la carretera de Montcada amb l’avinguda del Vallès. Funciona de dilluns a divendres, oferint 24 expedicions en total (entre 1 i 2 viatges cada hora).
Pots consultar clicant aquí els horaris i parades de la nova L15
