MónTerrassa
FEMVallès i Ajuntament de Rubí reclamen una segona estació de FGC
  • CA

Front comús de l’empresariat i de l’Ajuntament rubinenc per reclamar que es construeixi una segona estació de FGC al municipi. Aquest divendres 23 de setembre, l’alcaldessa de Rubí i l’associació empresarial FEMVallès han realitzar una declaració institucional conjunta en què reivindiquen la necessitat de crear aquesta nova instal·lació.

Consideren que hi ha un greuge comparatiu amb Sant Cugat del Vallès, la qual té fins a 7 estacions, i recorden que el municipi té una població de 80 mil habitants, molt superior als 65 mil de la localitat veïna. Aquesta nova estació s’ubicaria al carrer del Castell, a 1,8 quilòmetres de l’actual, i donaria servei a l’àmbit nord i nord-oest del municipi, a la zona del polígon de La Llana. Tindria un cost d’uns 16 milions d’euros i una demanda prevista de 4.100 viatgers diaris. “És una reivindicació història, justa i necessària que no es pot ajornar més”, ha destacat l’alcaldessa Ana Maria Martínez.

Ampliar l’oferta fa incrementar la demanda

En el document signat per l’empresariat i les autoritats locals, es recorda que el tram de Sant Cugat del Vallès a Terrassa de la línia S1 d’FGC disposa de suficient espai per augmentar el nombre d’estacions, especialment entre les parades de Terrassa-Rambla i Rubí.

Des de Rubí subratllen que la construcció d’una segona estació a La Llana ja està projectada al Pla Territorial Metropolità de Barcelona (2010), al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (2021) i al Pla Director d’Infraestructures (2021). Només caldria donar-hi compliment. I es recalca que “el context d’emergència climàtica obliga a invertir en mobilitat sostenible i que augmentar estacions i població servida amb tren significa reduir notablement les emissions de carboni, amb beneficis enormes per a la salut públic i el medi ambient”.

Com ha recordat Ramon Talamàs, president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa, un dels arguments utilitzats fins ara per la Generalitat per no construir l’estació és que la demanda no ho justificava, quan s’ha demostrat que la millor manera d’elevar la demanda de transport públic és ampliant l’oferta en els territoris menys servits. “A Terrassa es van fer tres estacions en aquesta mateixa línia i la demanda real ha superat per sis o per set les previsions que hi havien”, ha afegit.

Per tots aquests motius, l’alcaldessa de Rubí, Ana maria Martínez, ha reclamat a la Generalitat que tregui el projecte del calaix, el doti econòmicament i l’executi. “Amb la declaració que presentem reiterem els nostres motius, que són molts i rellevants, però sobretot demostrem que no estem sols i que la demanda de la segona estació té tot els consens necessari per ser escoltada i atesa”, ha reblat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa