Després de les castigades llambordes ceràmiques del carrer Major, canviades a l’estiu passat, és el torn de les del carrer de la Unió, entre el mateix carrer Major i la plaça de Salvador Espriu. Aquest dilluns comencen les obres per a la seva reposició, que es farà en tres fases i han de durar uns dos mesos. Aquesta primera fase va des de Major fins al carrer de les Parres i ha de finalitzar l’11 de maig. La segona correspondrà a la cruïlla del carrer de la Unió amb el de les Parres. I la tercera ha d’acabar d’arribar fins a Salvador Espriu. El cost és de 96.700 euros i, durant tot aquest temps, els vianants podran passar pel cantó oest del carrer, mentre que els vehicles de mercaderies s’hauran de quedar en els carrers adjacents.
Per la seva part, els comerços tindran garantit l’accés, que es veurà interromput puntualment quan s’executi el paviment davant de les portes dels seus establiments. A les furgonetes de càrrega i descàrrega se’ls ofereix efectuar el servei, alternativament, pels carrers d’Iscle Soler i el Raval de Montserrat.

“El carrer de la Unió és de prioritat per a vianants, però, a fi de garantir l’accessibilitat, es permet el pas de vehicles de residents, així com de vehicles pesants que realitzen la distribució de mercaderies en aquest eix comercial, fet que ha causat el desgast del paviment”, recorda el tinent d’alcalde de Territori i regidor de Comerç, Xavier Cardona, per a justificar aquesta reposició d’unes llambordes que començaven a fer-se miques amb el pas del temps, com en els carrers propers.
“Els treballs tenen com a objectiu millorar la seguretat viària a la zona i allargar la vida útil de la tradicional llamborda rogenca que identifica l’àrea de vianants, que col·locarem de manera que pugui absorbir millor les traccions generades pel pas dels vehicles”, raona Cardona, amb l’objectiu que les seves substitutes siguin més resistents.
Així, en el seu moment, es va explicar que aquestes obres preveuen demolir la capa base de formigó existent, canviant-la per una de nova de formigó pastat per, a continuació, col·locar la nova llamborda a truc de maceta, sobre un llit de morter i consistència plàstica. Un cop efectuada aquesta operació, s’ha de procedir al rejuntat amb morter d’alta resistència, enrasat amb la superfície, de tal manera que “el conjunt de peces pugui absorbir les traccions generades pel pas de vehicles i contribuir, així, a allargar la vida útil del paviment”.
Futur pavimentat granític a la plaça de Salvador Espriu
D’altra banda, el Servei d’Espai Públic municipal també ha informat de la redacció del projecte per a la reparació del paviment granític de la plaça de Salvador Espriu. Actualment, aquest projecte està en tràmit d’aprovació inicial i la previsió és poder-lo executar abans de Nadal. Simultàniament, el Servei de Comerç i Mercats anuncia que està impulsant accions de dinamització del comerç de la zona, amb un grafiti de grans dimensions que es va pintar al voltant de Nadal i l’arranjament de la barana, ambdós situats a la rampa que connecta la plaça amb la rambla d’Ègara.

