MónTerrassa
Els bitllets de cartró per agafar FGC a Terrassa desapareixeran al 2023
  • CA

Els bitllets de cartró per a utilitzar els Ferrocarrils de la Generalitat desapareixeran al 2023. Segons va informar aquest dilluns la Generalitat de Catalunya, la previsió és que a la tardor de l’any vinent, les set corones tarifàries de transport públic de Catalunya tinguin incorporada la T-Mobilitat. D’aquesta manera, els bitllets físics deixarien d’existir per ser substituïts per una targeta recarregable o mòbil.

“L’objectiu és que en totes les validacions amb targetes que són de cartró, sense xip i que no són intel·ligents hi hagi una parada analògica i que tothom utilitzi només la T-mobilitat”, apuntava el secretari general del Departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, que remarcava la voluntat d’anar estenent l’ús del nou títol a les set corones de Barcelona d’aquí a finals d’any. Per ara, el Govern ha licitat la maquinària i el sistema de billetatge per implantar-la a Lleida, Girona i Tarragona.

Targeta T-Mobilitat | TMB

Acabar amb el greuge de Terrassa

Per ara, la T-Mobilitat només funciona per als 36 municipis de l’àrea metropolitana, en la qual no hi ha inclosa Terrassa. El municipi, juntament amb el Vallès Occidental, sembla que serà dels darrers a incorporar-se a la nova targeta (això sí, abans de la tardor de 2023 ja hauria d’estar en funcionament), a causa de la dificultat en la logística, organització i quantitat de viatgers.

Aquest dimarts, s’ha donat a conèixer que a la targeta recarregable s’hi sumen dues incorporacions fins ara excloses: la T-Casual i la T-Familiar. El títol unipersonal de deu viatges –el més usat de tota la xarxa de transport- i el multipersonal, que permet realitzar vuit viatges en trenta dies, ja es poden fer servir per desplaçar-se per l’àrea metropolitana. Fins ara hi havia la T-usual i la T-jove d’1 zona, amb les versions per a famílies monoparentals i nombroses incloses.

Cal recordar que la T-mobilitat -que acumula anys de retard- ha de permetre pagar segons la distància que es recorri en transport públic. Això suposaria acabar amb el greu històric que pateix Terrassa, que actualment està integrada en la zona 3 tarifària mentre que la seva veïna Sabadell -amb els mateixos quilòmetres de recorregut de via- es troba emmarcada dins de la zona 2.

Amb tot, encara s’han de concretar quins seran els diferents preus del títol que ha de reemplaçar l’actual sistema tarifari integrat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa