MónTerrassa
BiTer no vol motos a les voreres: “Promou una mobilitat insostenible”

Maria Teresa Mollet, representant de l’Associació BiciTerrassa (BiTer), ha participat aquest passat divendres, 26 de setembre, en el ple de l’Ajuntament de Terrassa per presentar una proposta per prohibir l’estacionament de les motocicletes a les voreres. Segons ha manifestat, en deu anys, el nombre de cotxes a Terrassa ha augmentat en un 10% i el de motos en un 40% i des de BiTer consideren que facilitar l’aparcament de motocicletes a les voreres “promou una mobilitat insostenible”.

“No estem en contra de les motos ni dels cotxes, molts de nosaltres en tenim, però tots, inclosos vostès, tenim familiars que pateixen o patiran greus malalties derivades de la contaminació. El que rebutgem és la incoherència política de parlar de sostenibilitat als discursos, però aplicant mesures insostenibles a la pràctica”, ha denunciat la representant de BiTer.

Malgrat que la proposta ha rebut el suport d’ERC, gairebé tots els grups municipals s’han mostrat en contra de la proposta i aquesta no ha prosperat. “La mobilitat a Terrassa ja és prou difícil i nosaltres defensem la llibertat de cada egarenc i egarenca de circular com bonament pugui o vulgui”, ha manifestat la portaveu del PP, Marta Giménez. Per la seva banda, Eva Candela, portaveu del PSC, ha explicat que demanar que no es pugui aparcar a les voreres “no es pot aprovar si no modifiquem l’ordenança”. Tot i això, Candela ha manifestat que la redacció del nou Pla de Mobilitat “serà una bona oportunitat per debatre aquest tema i per decidir si avancem en un sentit o en un altre”.

Intervenció integra de Biter al Ple municipal del 26 de setembre

“L’objectiu del pla de mobilitat urbana 2016-2021 era reduir en un 12% la quota modal del cotxe i la moto respecte al 2014. Malauradament, el resultat ha estat just l’oposat. Aquesta quota ha augmentat un 19%. La població de Terrassa, segons dades oficials, ha crescut un 4,7% en els darrers 10 anys, 2013-2023.

En canvi, el parc de turisme ha augmentat més del doble, un 10% i el de les motos un 40%. No en teniu prou? Facilitar l’aparcament de motos a les voreres o habilitar un nou pàrquing al centre quan els 12 aparcaments dels voltants no s’omplen són mesures que, clarament, promouen una mobilitat insostenible. No cal dir que no preveure ni un sol metre de carril bici a l’interior de la ciutat denota una manca de visió de futur incomprensible.

No estem en contra de les motos ni dels cotxes, molts de nosaltres en tenim, però tots, inclosos vostès, tenim familiars que pateixen o patiran greus malalties derivades de la contaminació. El que rebutgem és la incoherència política de parlar de sostenibilitat als discursos, però aplicant mesures insostenibles a la pràctica. Si fem un pla de mobilitat entre tots és perquè sabem on volem anar. Volem protegir la salut dels terrassencs i de les terrassenques i actuar amb responsabilitat davant el desafiament climàtic. Al nostre web trobaran documents que avalen les dades exposades.

Fa uns dies, l’alcaldessa de París deia la batalla contra el canvi climàtic es guanya o es perd a les ciutats. A Biter no tenim cap dubte que, de moment, Terrassa està perdent aquesta batalla. Votin amb la seva consciència els punts de la nostra proposta que presentem avui. Moltes gràcies.”

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ramon a setembre 29, 2025 | 10:14
    Ramon setembre 29, 2025 | 10:14
    Igual el fet que un bitllet senzill de tren valgui el que val també fa que la gent es compri una moto per baixar al centre
  2. Icona del comentari de: Laia a setembre 29, 2025 | 10:34
    Laia setembre 29, 2025 | 10:34
    Per què doneu tanta veu a BiTer? El que s'ha de fer es fomentar més l'ús de moto.

Respon a Ramon Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa