MónTerrassa
La B-40 entre Viladecavalls i Abrera entrarà en servei el 30 de novembre

El tram de la carretera B-40 entre de Viladecavalls i Abrera entrarà en servei el 30 de novembre, segons ha apuntat aquest matí de dimarts l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, durant la presentació del Programa de Govern 2023-2027. Ballart celebra la fi de les obres fins a Abrera com una “reivindicació” de ciutat, i en el marc dels objectius de mandat en l’àmbit d’infraestructures, ha assenyalat l’impuls del tram pendent fins a Sabadell com una prioritat dels propers quatre anys.

L’alcalde ha assegurat que l’estat espanyol li ha notificat que l’autovia entrarà en servei aquesta data, un mes més tard del que el Ministeri de Transports havia anunciat. Però l’agència ACN apunta que el Ministeri precisa que “no és possible confirmar cap data perquè no està encara fixada”. Tot i que des del Ministeri “no consta” una data concreta de posada en servei, afirmen que els treballs estan “molt avançats” i que la intenció és poder concretar la inauguració quan ho permeti l’evolució dels treballs.

La B-40 fins Abrera encara la recta final de les obres i Terrassa assegura que entrarà en servei el 30 de novembre | ACN

El tram fins a Sabadell, prioritat de l’equip de Govern pel nou mandat

L’alcalde, que ha citat la data en dues ocasions, ha remarcat que, en l’àmbit d’infraestructures, una de les prioritats de l’equip de govern pel nou mandant és impulsar el perllongament de la via entre Terrassa i Sabadell. Ha aprofitat per reclamar “màxima agilitat” a l’Estat i la Generalitat i “no tardar 30 anys” per començar a concretar i executar el projecte per unir les dues ciutats vallesanes.

Presentació del Programa de Govern 2023-2027 | Ajuntament de Terrassa

Una B-40 amb menys impacte possible sobre el paisatge

L’alcalde ha recordat que tant Terrassa com Sabadell han encarregat estudis per veure la viabilitat de soterrar bona part del traçat o bé construir-lo en format trinxera, “amb l’objectiu consensuat de què la B-40 tingui el mínim impacte possible sobre el paisatge i els veïns directament afectats”.

La tinent d’alcalde i portaveu d’ERC, Ona Martínez, ha recalcat que la ciutat “no vol una AP-7” i ha demanat que s’estudiï detingudament el traçat i format de la via. Per altra banda, la tinent d’alcalde i portaveu de Junts, Meritxell Lluís, ha defensat que la B-40 fins a Sabadell tingui un format de 2+2 “amb rotondes que relliguin el territori, sense ser una via d’agitació i trànsit com ja és la B-30”.

Comparteix

Icona de pantalla completa