MónTerrassa
Acord total per a la unió entre Terrassa i Sabadell per la B-40

Finalment, s’ha arribat a un acord total per a la unió entre Terrassa i Sabadell a través de la B-40. Després de mesos d’estira-i-arronsa entre el Govern de la Generalitat i el govern espanyol, aquest diumenge a la nit s’ha pogut saber que ambdues administracions han rubricat el pacte per construir la carretera que ha de connectar les dues cocapitals vallesanes a través de Castellar del Vallès. Ho ha avançat La Vanguardia, en una informació que explica que està previst que aquesta setmana es rubriqui oficialment el protocol amb la signatura dels responsables de Territori.

El passat mes de març finalitzava el termini que s’havia pactat per iniciar el procés de redacció del tram del Quart Cinturó entre Terrassa i Sabadell, fruit d’un acord entre el PSC i ERC a canvi d’aprovar els pressupostos catalans pel 2023. El termini va expirar però la Ronda del Vallès o Ronda Nord seguia sense concretar-se. Motius de finançament i també de traçat de la via feien que els republicans fossin reticents a complir la promesa. Tanmateix, la visita de la Ministra de Transports a finals del mes de maig a la nostra ciutat va obrir un túnel de llum sobre la infraestructura, ja que va assegurar taxativament que les negociacions entre governs avançaven i que era qüestió de dies arribar a un nou acord.

Acord en el finançament i en el traçat

Sembla que ara sí que sí que la B-40 veurà com deixa de finalitzar en una gran rotonda a Can Roca per convertir-se en un via ràpida -que no d’alta capacitat, com en un principi estava pactat- entre Terrassa i Sabadell. El pacte posa en negre sobre blanc que la carretera serà sufragada íntegrament amb pressupost estatal, i no amb la disposició addicional tercera de l’Estatut, com volia el Ministeri de Transports. A més, l’Estat deixarà a mans de la Generalitat delimitar quants carrils per sentit i quin serà el traçat definitiu.

Però l’acord per a la continuïtat de la B-40 no ve sol. Un dels elements claus per desencallar-lo ha estat el compromís del govern de Pedro Sánchez a invertir 914 milions d’euros per executar diverses millores en infraestructures viàries i ferroviàries. La previsió és que tant l’acord de la B-40 com la transferència se signin el mateix dia.

Així, a més de la Ronda Nord, s’ha previst l’execució d’obres a les carreteres C-32 al Maresme, als accessos de l’AP-7 i l’AP-2 i a l’N-260, que recorre els Pirineus des de l’Aragó fins a l’Empordà, així com nous intercanviadors entre els serveis de Rodalies de Catalunya i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGV) a Sant Cugat del Vallès. El traspàs acordat suma 914 milions, dels quals 384 seran per a la C-32, 250 per a l’AP-7 i l’AP-2, 260 per a l’N-260 i 20 per a l’intercanviador Rodalies-FGC.

Comparteix

Icona de pantalla completa