MónTerrassa
Actuació per retirar l’amiant de l’equipament Marquet de les Roques
  • Terrassa
  • Sabadell
  • Sant Cugat del Vallès
  • Rubí
  • Olesa de Montserrat

Actuació per retirar l’amiant de l’equipament Marquet de les Roques, dins del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. La Diputació de Barcelona ha tret a licitació les obres de retirada de materials amb amiant en tres equipaments de la Xarxa de Parcs Naturals. Entre aquests s’hi troba el conjunt arquitectònic ubicat en terme municipal de Sant Llorenç Savall. Els altres dos són els edificis de Can Bosc, al Parc del Montnegre i el Corredor, i els edificis Can Planes-Menjador i Magatzem de Fontmartina, al Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny.

El projecte té com a objectiu millorar la seguretat, la salubritat i la sostenibilitat d’aquests equipaments. Amb un pressupost global de 173.483,22 euros (IVA inclòs), les empreses interessades es poden presentar al concurs públic fins al 28 de setembre a través de la Plataforma de Serveis de Contractació Pública. Tanmateix, les obres s’han dividit en tres lots independents. En el cas del Marquet de les Roques, el desamiantatge ha estat valorat amb un cost de 59.562,01 euros. El termini previst d’execució, un cop formalitzada l’adjudicació Des és de quatre mesos.

Des de la Diputació de Barcelona recorden que l’amiant va ser un material molt utilitzat el segle XX per les seves propietats aïllants i resistents. Tanmateix, s’ha demostrat que la inhalació de les seves fibres comporta riscos per a la salut, fet que ha impulsat programes de retirada progressiva dels edificis on encara és present.

Dues noves exposicions

El Marquet de les Roques és un casal d’estil historicista neoromànic, situat al fons de la vall d’Horta, a Sant Llorenç Savall, envoltat dels cims: el Montcau, Rocamur, els Emprius i les Fogueroses. La reforma de l’antiga masia (d’inicis del segle XIII) anà a càrrec de l’arquitecte Batllevell al final del segle XIX. Va ser casa d’estiueig de la família Oliver, entre els quals hi havia el conegut poeta Joan Oliver, Pere Quart (Sabadell, 1899 – Barcelona, 1986) que hi va fer llargues estades.

Aquest diumenge, dia 20, La Pahissa del Marquet inaugura dues noves exposicions que conviden a mirar el territori des de perspectives sorprenents i complementàries. Fins al 22 de novembre, el públic podrà visitar “3Dé”, de Roger Vilà, i “De la Terra al color”, de Gemma Jané Tarragó. Amb llenguatges diferents, ambdues exposicions comparteixen la voluntat d’establir un diàleg entre la creació artística i el medi natural. “3Dé” proposa endinsar-se en universos onírics que prenen cos en l’espai, mentre que “De la Terra al color” posa en valor la bellesa i la memòria dels materials que conformen el paisatge.

L’exposició “3Dé” convida a endinsar-se en universos onírics. | Roger Vilà

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa