L’Ajuntament obre un canal d’informació amb notícies municipals adaptades a lectura fàcil

La difusió es farà a través de l’aplicació de missatgeria instantània Whatsapp

L’Ajuntament de Terrassa, a través de l’Oficina de Capacitats Diverses, posa en marxa aquest mes d’abril un nou canal d’informació a través de l’aplicació WhatsApp que difondrà de manera accessible notícies i informacions municipals adaptades a lectura fàcil.

L’objectiu és divulgar temes de fàcil comprensió seleccionats en funció de criteris com el seu impacte en la vida quotidiana de les persones o de si fomenten oportunitats de participació en la vida social i cultural de la ciutat. Els col·lectius de persones amb dificultats de comprensió sovint no tenen l’hàbit o els coneixements per accedir de manera autònoma als canals d’informació municipals habituals, com el portal web o el correu electrònic. Amb la creació d’aquest canal de WhatsApp, l’Ajuntament vol facilitar l’accés a la informació de les persones amb dificultats de comprensió de manera més còmoda, directa i autònoma, així com fomentar la seva inclusió en les activitats culturals i socials de Terrassa.

Per donar-se d’alta, només caldrà enviar un missatge a través de l’aplicació Whatsapp al número 683255539, o bé omplir un formulari al web municipal www.terrassa.cat/whatsapp-lectura-facil. Les persones podran triar l’idioma -català o castellà- i podran accedir a la lectura en dos formats, missatge de text i emoticones o document PDF. El servei enviarà missatges de manera individual a cada persona, de manera que no crearà grups i preservarà la privacitat dels números de telèfon subscrits. El nou canal es donarà a conèixer a través de diferents vies. Entre d’altres, amb la col·laboració de les entitats que atenen persones amb dificultats de comprensió, a qui s’oferiran instruccions, materials i xerrades personalitzades a demanda per explicar el servei i com donar-s’hi d’alta.

Terrassa, pionera en Lectura Fàcil

L’Ajuntament de Terrassa és pioner a Catalunya pel que fa al foment de la lectura fàcil. Així doncs, entre altres accions, és el primer Ajuntament en adaptar de manera regular les seves notícies, en obrir un servei de WhatsApp de lectura fàcil i en oferir una programació estable de formacions gratuïtes sobre redacció de textos en lectura fàcil oberta a entitats i professionals. La lectura fàcil és un mètode d’escriptura que utilitza un contingut, un llenguatge i un disseny senzills per facilitar l’accés a la informació dels col·lectius amb dificultats de comprensió lectora. Entre d’altres, persones amb discapacitat intel·lectual, persones grans amb deteriorament cognitiu, persones amb problemes de salut mental, persones nouvingudes que no dominen la llengua o persones amb analfabetisme funcional.

Nou comentari