Passejar pels carrers Arquímedes o Galileu s’ha fet impossible per alguns veïns de la zona. Els dos carrers que connecten l’eix sud-nord de la ciutat fa temps que són un malson per molta gent que hi viu. Des de l’intens trànsit, fins a la contaminació acústica o el mal estat de les voreres, els veïns cada cop veuen més complicat poder caminar, passejar o fins i tot viure amb tranquil·litat en aquestes vies.

Tant Arquímedes com Galileu són carrers cèntrics, amb molts comerços, negocis i clientela, però al mateix temps molt transitats per cotxes, amb poc espai per als vianants, molta contaminació ambiental i acústica, i sense arbres que ajudin a netejar l’ambient. Aquests són algunes de les queixes que alguns dels veïns han fet públiques. Tots aquests inconvenients fan que el veïnat de la zona tingui la sensació de ser els oblidats de l’Ajuntament de Terrassa, i de ser tractats diferents de la resta de vies de la zona cèntrica de Terrassa, com per exemple la Rambla d’Ègara.  

Lola Gispert, veïna del carrer Arquímedes, afirma que “s’han convertit en carreteres on tot l’espai és pels cotxes i els vianants hem de trepitjar l’asfalt ja que les voreres són massa estretes”. En la mateixa línia, Pilar Pina i Eduard Montull, veïns del carrer Galileu, denuncien una “profunda degradació tant del paviment del carrer com de les voreres”, així com els cotxes mal aparcats que fan que arribar a casa sigui “una gimcana d’anar canviant de vorera” per esquivar els vehicles. Héctor Arteaga, veí, denuncia que “el soroll a partir de les 5:30 es com estar al costat d’una autopista” i Enric Domènech, també veí de la zona, reclama que “fa temps que ho estem denunciant” però no s’ha fet cap reforma, i demana a l’Ajuntament que “faci alguna cosa”. A més, Jorge Moreno, veí de Ca N’Aurell explica que ha posat dues instàncies a l’Ajuntament sobre el mal estat de l’esfalt, però no s’ha fet cap reforma per solucionar les seves queixes.

Trànsit constant als carrers Arquímedes i Galileu | Lola Gispert

No només es tracta del veïnat, sinó que alguns comerciants se sumen també a aquestes queixes. Demanen que els carrers converteixin en semi-peatonals, que hi hagi una regulació del trànsit i que s’inverteixi més.

“L’ideal seria un equilibri entre pas de cotxes i pas de vianants” perquè ara mateix “sembla una carretera”, explica Toni Gómez, de l’Orxateria Ribera, qui ha notat un augment de trànsit al carrer Galileu des de la peatonalització de la Rambla. Des de la farmàcia Palà Vilarrassa, situada a la cantonada amb Pare Llaurador i Galileu, denuncien que es troben en una ubicació dramàtica: “És una cantonada molt estreta i tancada. Els cotxes no xoquen a la botiga de miracle”. No poden tenir la porta oberta perquè entra tot el fum, i afegeixen que tota la tranquil·litat que s’ha quedat la Rambla, ens l’han robat en aquests carrers.

En Toni Moreno, d’Amb Fusta, proposa una regulació del trànsit, que es redueixi la velocitat i fer les voreres més amples. “Són carrers amb molts negocis, on s’hi hauria d’invertir més, no ens tracten igual que a la resta”, denuncia. A més, es queixa que l’Arquímedes “està molt descuidat, brut, i en mal estat”. Així ho opina també Xavier Moreno, de la formatgeria Taules, situada al carrer Arquímedes, qui reclama una semi-peatonalització: “Et veu molta gent quan passa amb el cotxe, però després han de venir expressament perquè no tenen on aparcar, ni tampoc és una zona on vinguin a passejar”. Explica, addicionalment, que el pitjor moment és quan hi ha esdeveniments com la Festa Major o la Fira Modernista, perquè “es desvia tota la línia d’autobusos per aquests carrers i és horrible”.

Carrer Arquímedes amb Volta  | G.M.
Carrer Arquímedes amb Volta | G.M.

Tant comerciants com veïnat demanen la fi de la passivitat de l’Ajuntament front a les queixes dels carrers Arquímedes i Galileu, i que se’ls tracti com la resta de vies cèntriques de Terrassa, així com que s’inverteixi més en aquesta zona, i que es plantegi una semi-peotonalització o una regulació de l’intens trànsit que hi circula actualment, tal i com un dia es va fer amb la Rambla.

Nou comentari