MónTerrassa
FGC reobre el nou vestíbul de l’estació de Plaça Catalunya
  • CA
El vestíbul Rambla remodelat, avui.
El vestíbul Rambla remodelat, avui. | FGC

!--akiadsense-->

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) torna a obrir des d’aquest 1 de setembre, el vestíbul Rambla de l’estació de Plaça Catalunya, després de tancar-lo al públic durant aquest mes d’agost per les obres d’ampliació i millora d’aquesta instal·lació. FGC recupera, així, els dos accessos a la principal estació de la línia Barcelona-Vallès: el de Rambla i el de Bergara, que ha estat operatiu durant tot aquest període. Els treballs continuen a les vies 1 i 2, que s’estan allargant per millorar la capacitat de la línia Barcelona-Vallès i preparar-la per a l’increment de freqüències previst amb l’arribada de les noves unitats de tren a partir de 2021.

Durant aquest mes en què s’ha tancat el vestíbul Rambla, FGC l’ha remodelat completament per guanyar espai i fer més funcional l’estació. Així, el vestíbul ha guanyat 63 metres quadrats, passant de dels 470 metres quadrats que tenia fins als actuals 533. Aquesta ampliació ha permès millorar l’espai de circulació i ha permès reubicar elements funcionals de l’estació: s’ha desplaçat la barrera tarifària per optimitzar els fluxos d’entrada i de sortida de persones, així com també les màquines de venda de títols de transport.

Pel que fa a l’allargament de les vies, els treballs amb afectació continuaran fins al dia 9 de setembre. A partir del dia 10, doncs, es recupera la circulació per les vies 1 i 2 (l’operativa es realitza per les vies 3, 4 i 5 sense afectació al servei), tornarà a estar operatiu l’ascensor del vestíbul Rambla i la línia L7 tornarà a funcionar sense necessitat de transbordament a Gràcia. També entraran en servei un nou ascensor que connecta el vestíbul Rambla amb les andanes i que substituirà els antics, així com dues escales mecàniques de pujada des de l’andana central de vies 1 i 2 al vestíbul.

La barrera tarifària i les màquines de venda de bitllets s'han desplaçat per millorar la circulació de persones.
La barrera tarifària i les màquines de venda de bitllets s’han desplaçat per millorar la circulació de persones. | FGC

!--akiadsense-->

Tots aquests treballs s’emmarquen en les obres que FGC realitza per allargar les vies a l’estació de Pl. Catalunya i que han permès remodelar tot el vestíbul Rambla. L’allargament de vies és una actuació necessària per aconseguir la distància de seguretat suficient per a què els trens puguin realitzar l’entrada automàtica a l’estació, una maniobra indispensable per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona-Vallès a partir de l’arribada de les 15 noves unitats el 2021. Aquestes noves freqüències permetran que en hora punta hi hagi trens a Terrassa (S1) cada 5 minuts, trens a Sabadell (S2) cada 5 min, a més dels trens al ramal Tibidabo (L7).

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa