Fase final del projecte per incentivar la formació tecnològica i industrial en joves del Vallès

HI han particpat estudiants de l'Institut Aimerigues de Terrassa i l'Institut de Viladecavalls

L’institut Les Aimerigues de Terrassa, l’Institut de Viladecavalls, l’Institut la Romànica de Barberà del Vallès i l’Institut Jonqueres de Sabadell, amb un total de 120 alumnes han participat en la prova pilot del projecte “Transitar cap a horitzons tecnològics” realitzat aquests últims mesos i que es troba en la seva fase final. El projecte desenvolupat pel Consell Comarcal té l’objectiu de promoure la continuïtat formativa del jovent de 4rt ESO dins l’àmbit tecnològic i industrial a través de diverses activitats i forma part de la mesura d’impuls de les vocacions industrials del Pacte per la Reindustrialització del Vallès Occidental.

Aquestes s’han adaptat al context actual de crisi sanitària, realitzades en un format híbrid a través de videoconferències i tallers presencials. Totes elles han mantingut com a fil conductor fomentar el protagonisme de l’alumnat en la presa de decisions, amb la col·laboració d’experts, empreses,  tècnics municipals, professorat i ex-alumnes, mitjançant la transmissió de coneixements i expertesa. Entre les activitats experimentals destaca el mentoratge individual als alumnes, amb la participació d’empreses de la comarca com Circutor, Sovitec o Dyt química, o les accions formatives d’experimentació digital duts a terme per la Xarxa de Laboratoris de Fabricació Digital del Vallès Occidental.

Primer cicle d’orientació en vocacions industrials

Aprofitant el desenvolupament del projecte i coincidint amb el període en què l’alumnat està decidint com continuar el seu itinerari formatiu postobligatori, aquest mes d’abril s’ha realitzat el cicle virtual Orientació en tecnologia i industria. Un cicle configurat per 5 xerrades relacionades amb la presa de decisions, noves ocupacions i adaptació al canvi i 3 taules de debat sectorials, indústria, comunicació i sanitat. Els participants, especialment jovent, ha pogut reflexionar i debatre sobre com el sectors industrials afronten els canvis tecnològics, amb informació de primera mà de ponents experts i obrir la mirada a opcions formatives en trajectòries vitals en el món industrial i tecnològic.

A part dels diferents tallers realitzats amb alumnes del projecte, durant aquest curs més de seixanta joves ja han participat en tallers de fabricació digital que es porten a terme per la xarxa comarca de fabricació digital, concretament, pels centres FabLab StCugat, FabLab Terrassa, UAB Open Labs i Lab Castellar.Els altres instituts que fins el moment hi ha participat son l’Escola d’art i disseny de Rubí, la Unitat d’Escolarització compartida de la Fundació Main de Cerdanyola del Vallès, l’Institut Santa Eulàlia de Terrassa i l’ Escola d’Adults de l’Olivera de Sant Quirze del Vallès.  

Nou comentari