MónTerrassa
Terrassa camina cap a una educació més inclusiva: tindrà 2 centres CEEPSIR

Terrassa camina amb pas ferm per aconseguir una educació més inclusiva, i a partir del curs vinent 2022-23 comptarà amb dos centres CEEPSIR. Així ho ha anunciat aquest divendres, 8 de juliol, la regidora d’Educació i tinent d’alcalde de Cicles de la Vida, Teresa Ciurana. Els dos centres d’educació especial que oferiran aquest nou servei seran Crespinell (que ja portava molts anys fent tasques similars de manera no regulada) i l’escola Fàtima. Ambdós s’han convertit amb centres de suport oficial.

“Una molt bona notícia per a l’educació inclusiva: el proper curs a Terrassa hi haurà dos CEEPSIR, Fatima i Crespinell, que assessoraran i orientaran els centres ordinaris on hi ha alumnes que requereixen un suport educatiu intensiu”, ha exclamat la regidoria republicana. De fet, cal dir que Crespinell va formar part ara fa un parell d’any d’un pla pilot conduït per la Federació d’entitats de la discapacitat intel·lectual perquè volia estar preparat per un cop la Generalitat obrís convocatòria de constitució de CEEPSIR.

Què és un CEEPSIR i perquè és important

El passat mes de maig, el DOG publicava el concurs per tal que 28 centres d’educació especial sostinguts amb fons públics poguessin esdevenir CEEPSIR durant un període de cinc anys. Finalment, dues escoles de Terrassa ho han aconseguit. Un fet remarcable ja que s’estableix que n’hi ha d’haver almenys 1 per cada servei territorial.

Però què és un CEEPSIR i qui se’n beneficiarà? Crespinell i Fàtima es convertiran el curs vinent en proveïdors de serveis i recursos per als docents d’escoles i centres d’educació secundària (no especials), amb la finalitat d’orientar i concretar les actuacions més ajustades a les necessitats educatives de l’alumnat i desenvolupar programes específics de suport a l’escolarització dels alumnes, sempre en coordinació amb els equips directius dels centres i els serveis educatius.

El Departament d’Educació indica que aquests programes específics de suport a l’escolarització poden ser de dos tipus: De col·laboració en l’atenció directa als alumnes amb necessitats educatives especials en coordinació amb el tutor, l’equip docent i el personal d’atenció educativa de l’alumne, l’equip directiu i els serveis educatius; o bé d’aplicació de programes d’estimulació de la comunicació i el llenguatge, les habilitats adaptatives, l’autoregulació emocional, i programes de suport a la motricitat i mobilitat i a l’adaptació de l’entorn físic, o altres.

Cadascun dels centres adequarà la figura i el programa a les seves necessitats i capacitats. Només cal seguir el principi finalista que l’objectiu és “promoure l’autonomia i l’autodeterminació de l’alumne” que es troba cursant en una escola ordinària però que té necessitats especials. A més es demana sempre una “implicació i aprenentatge dels equips docents” perquè es vol “millorar la qualitat de la resposta educativa adreçada a aquests estudiants”.

Veurem quants estudiants de les escoles públiques de Terrassa es podran beneficiar a partir d’ara de tenir dos centres CEEPSIR en el seu àmbit territorial. La xifra, a dia d’avui, no s’ha donat a conèixer.

Nou comentari

Comparteix