Les llistes d’espera al CAP Terrassa Nord per veure el metge de família poden arribar a fins a dos mesos. Aquesta és una de les dades que des del Consorci Sanitari de Terrassa ha donat a conèixer després de participar en una reunió amb les AV del Districte 6, membres de la Plataforma en defensa de la sanitat pública de Terrassa, i l’Ajuntament de Terrassa. Es tractava d’una trobada motivada per les queixes reiterades dels usuaris dels retards a l’hora de demanar cita i dels problemes que hi ha per ser atès en determinats serveis bàsics.

Els veïns i usuaris van exposar les seves demandes amb l’objectiu que, entre tots, es puguin buscar solucions beneficioses per a tothom. Aquesta setmana, l’AV he rebut la resposta per escrit des del CST sobre les seves peticions. D’aquestes, es va incidència en les llistes d’espera, les quals situen fins a 2 mesos per donar cita amb el metge de família. “És evident que això no és acceptable en cap cas. Afecta directament a la salut dels nostres veïns, per mancança de servei”, afirmen des de les associacions veïnals i la plataforma, que recorden que des de CatSalut, el temps recomanable per donar cita és de 48 hores. “No pot ser que a Terrassa tinguem les llistes d’espera més llargues de tota Catalunya“.

No es mostren massa favorables a què la gestió de la demanda recaigui sobre el servei d’infermeria, ja que “té la limitació que els diagnòstics els correspon als metges. No voldríem que es caigués en una substitució de funcions”, recalquen. I alerten que aquesta figura administrativa sanitària, amb la qual es pretén que d’entrada derivi correctament les demandes dels usuaris, “ha d’estar circumscrita a l’àmbit administratiu, no pot suplir les valoracions mèdiques que s’han de fer part d’un metge o infermer”.

Un nou cap o desdoblar l’actual

D’altra banda, una de les problemàtiques específiques al CAP Nord és la queixa de la manca d’espais dins de l’equipament, la qual “limita i condiciona la gestió i els serveis que pot arribar a oferir”. Des de l’AV insisteixen que “s’han de trobar alternatives, perquè el model de gestió no suplirà aquestes mancances”. En aquest sentit, apunten que un CUAP “seria bo per tota Terrassa però el problema en aquest CAP es mantindria. Per tant, cal cercar solucions per fer un nou CAP o desdoblar l’actual“. Sent conscients que aquestes serien solucions a llarg termini, aposten per cercar “mòduls o locals per donar els serveis bàsics de salut que es necessiten i que ara s’estan deixant de fer amb l’excusa de l’espai”.

Des de l’AV i la plataforma en Defensa de la Sanitat recalquen que “volem continuar treballant per aconseguir aquestes millores en l’atenció primària que tant necessiten els ciutadans de Terrassa”. Per aquest motiu, han demanat una nova reunió per al mes de desembre, en la qual s’inclogui aquest cop els treballadors del CAP Nord, perquè són ells els que tenen el coneixement de primera mà de les mancances i de possibles solucions. També proposen una reunió de tots els implicats amb el conseller de Salut, per buscar solucions “més definitives i de llarg recorregut”.

Nou comentari