MónTerrassa
Creu Roja busca joguines per a nens en situació de vulnerabilitat
  • CA

Creu Roja Joventut ha iniciat la 39ena campanya de joguines sota el lema “Els seus drets en joc”, i arrenca amb la previsió de repartir-ne a 25.558 infants en situació de vulnerabilitat d’arreu de Catalunya, i a Terrassa a 1.300 nens i nenes.

L’objectiu d’aquesta edició és mantenir el nombre d’infants a què va arribar la campanya de joguines durant les passades festes, gairebé 1.300. La previsió s’ha realitzat tenint en compte la demanda que tenen els diferents programes i projectes, i dels casos de famílies derivades pels serveis socials de l’Ajuntament de Terrassa.

Per cobrir aquesta demanda, es necessita recollir a Terrassa 3.800 joguines fins el 3 de gener.

El principal punt de recollida a Terrassa és la seu de Creu Roja al c. Fra Bonaventura Gran, 10 de dilluns a dijous de 8h a 14h i de 15h a 17h, i els divendres i vigília de festius de 8h a 14h. Enguany també es podran portar les joguines noves a totes les sucursals del BBVA. També es pot col·laborar amb la campanya fent una donació econòmica a través del número de compte 2100-0808-14-0200669005.

Per desenvolupar la campanya, es comptarà amb la participació de prop de 85 voluntaris i voluntàries de Creu Roja que realitzen tasques logístiques, de difusió de la campanya, empaquetament i confecció de lots, lliurament a les famílies, etc. També caldria sumar a les persones que participen a esdeveniments organitzats per diferents entitats com “Max y Aleix. Todos contra la Histocitiosis” que va organitzar el 3 de desembre una exhibició de Hip Hop al teatre de “Els Salesians” de Terrassa on es van recollir més de 200 joguines.

El 16 i 17 de desembre es realitzaran exhibicions esportives de recollida de joguines noves al poliesportiu de Can Jofresa de 9’30h a 13’30h: Dissabte l’exhibició està organitzada per “42nd Street Dance Studio” amb la col·laboració de Wolf Gimnàstic Club i diumenge es a càrrec de“Terrassa Sport Dance”.

Diumenge 17 de desembre Supporters Gol Nord farà una recollida de joguines a l’estadi olímpic amb la col·laboració de Terrassa FC lliurant una entrada gratuïta per veure el partit de futbol a canvi d’una joguina nova. El mateix diumenge l’associació de veïns i veïnes de Can Parellada ha organitzat un festival solidari de 10.30h a 13.30h al Casal Cívic de Can Parellada.

“International House” és pel moment l’únic patrocinador econòmic de la campanya de joguines d’enguany i garanteix així les despeses de material i la compra de joguines per cobrir franjes d’edat concretes per a les que no arriben suficients donacions com els infants d’1 a 4 anys. Altres empreses col·laboren fent recollida de joguines entre els seus treballadors, clients i/o alumens com Checkpoint, Kids&Us, Mútua Universal, KhernPharma,Cerclemon i les escoles Enxaneta i Virolai o fan donació directa de joguines com Barrutoys i Barruguet.

La campanya també pretén sensibilitzar sobre el dret dels infants a jugar i el valor educatiu del joc, ja que s’emmarca en el projecte “Joguina Educativa”, que Creu Roja Joventut desenvolupa durant tot l’any. Per això, Creu Roja Joventut sol·licita que les joguines siguin noves -ja que tots els infants tenen dret a estrenar una joguina independentment de la situació econòmica de les seves famílies- no bèl·liques, no sexistes, sostenibles i que, preferentment, fomentin el joc cooperatiu. www.lajoguinaeducativa.com

Diari de Terrassa s’ha implicat en aquesta edició de la Campanya de Joguines mobilitzant i canalitzant la col·laboració de les seves empreses clientes, en aquesta campanya solidària de Diari de Terrassa destaquen l’empresa terrassenca de joguines IMC Toys i el BBVA.

Crida al suport empresarial

A més de sol·licitar la col·laboració de la ciutadania, Creu Roja Joventut també crida novament a les empreses, comerços i entitats a col·laborar amb aquesta campanya. Aquest suport pot adoptar diferents fórmules, que van des de la donació de joguines en espècie fins a aportacions econòmiques.

Per a aquesta edició, la productora 023 Content & Media, habitual col·laboradora de la campanya, ha convocat un concurs per a joves creadors perquè presentessin propostes per a l’espot d’aquesta temporada. La proposta guanyadora és la finalment s’ha dut a terme per desenvolupar l’espot de la campanya de joguines 2016-2017, que s’ha presentat avui.

La campanya a Internet i les xarxes socials

El web de la campanya de joguines

Facebook Creu Roja Catalunya | Creu Roja Joventut

Twitter: @CreuRojaCatalunya | @crjoventut | #campanyadejoguines

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa