Els carrers del barri de Can Boada recuperaran al sentit de circulació habitual. Així s’ha acordat en una reunió entre les dues associacions de veïns del barri Can Boada, la plataforma d’afectats del barri i l’equip de govern municipal de Terrassa, encapçalats per la regidora de mobilitat Lluïsa Melgares i el cap de gabinet Xavier Cardona, celebrada aquest migdia al Casal Cívic de Can Boada. La reunió s’ha dut a terme, principalment, per reclamar a l’Ajuntament la compra de camions amb càrrega lateral esquerra, la recuperació del sentit dels carrers i la recuperació de places d’aparcament.

En un primer moment, la reunió ha començat amb mal peu. Antonio Jurado, membre de la plataforma d’afectats del barri, ha explicat a Món Terrassa que l’Ajuntament ha presentat un informe que justificava que no era viable la compra dels camions amb càrrega lateral esquerra ja que una línia de recollida esquerra necessitaria, de forma òptima, entorn a 120 punts de d’aportació, i també ha informat que la compra d’aquests costaria 1,8 milions d’euros. Aquesta negativa ha indignat als veïns i veïnes del barri, que havien acordat amb l’alcalde la compra d’aquests camions el passat mes de juny.

Després de debatre aquesta decisió i amb el veïnat de Can Boada irritat, l’Ajuntament ha accedit finalment a la compra d’aquests camions en un període estimat de dos anys, el que ha generat més bon ambient en la reunió. Els veïns i veïnes s’han mostrat d’acord, però han exigit implementar amb la màxima rapidesa mesures provisionals que permetin retornar al seu sentit habitual el carrers -mentre no arribin els camions de càrrega esquerra- i no haver-se d’esperar dos anys per fer aquest canvi. A més, no volen esperar més perquè el canvi de sentit dels carrers fa que hi hagi molta més contaminació, tant ambiental com acústica, afirmen des de les associacions.

“És el camió de brossa que s’ha d’adaptar als veïns i veïnes del barri, i no el barri al camió de brossa”, ha afirmat Jurado. Així doncs, una de les mesures que es durà a terme és la substitució dels contenidors actuals per contenidors vells de manera provisional, el que significa que els camions de recollida durant aquests dos anys seran de càrrega posterior. El veïnat de Can Boada s’ha mostrat satisfet amb aquestes mesures, ja que l’objectiu era que mentre no arribin els camions de amb càrrega lateral esquerra, els carrers poguessin tornar al seu sentit habitual.

Finalment, s’ha aprofitat el bon clima d’entesa per a tractar de millorar diversos temes que afecten al barri com, per exemple, els horaris i senyalització les zones d’aparcament nocturn de Ronda Ponent i Av. Josep Tarradelles. Han reclamat, per exemple, que en molts carrers amb voreres amples -com Alexandre Galí o Sant Ferran- es pogués reduir la vorera i aparcar en bateria, i així aconseguir més places d’aparcament. Jurado ha explicat que l’Ajuntament no s’ha oposat a aquest canvi, però que ho ha d’estudiar.

Des de les AAVV del barri i la plataforma d’afectats afirmen que “celebren la decisió, tant i tant esperada, la qual encamina la nostra ciutat cap a un millor i exemplar servei de recollida de residus, fent possible entre d’altres implementar la recollida lateral, en aquest cas esquerra, a llocs on ara no pot arribar, alhora que elimina limitacions que han fet empitjorar de forma significativa la circulació i qualitat de vida del nostre barri”. Les associacions esperen que, tal i com se’ls hi ha informat, es formalitzi finalment en properes dates amb un compromís escrit per part del govern municipal. “Ha passat molt temps des que hem reclamat aquestes mesures i hem aguantat molt. Ja era hora”, subratlla Jurado.

Nou comentari