MónTerrassa
L’ampliació de la L5 fins a Sant Miquel de Guanteres, descartada
  • CA

L’ampliació de la L5 fins a Sant Miquel de Guanteres ha quedat descartada. Així ho han confirmat fons municipals a Món Terrassa, que consideren que la necessitat que hi havia de connectar l’estació de Viladecavalls amb Terrassa ciutat ha quedat resolta. Molts veïns es van quedar amb la idea que tard o d’hora arribaria aquesta ampliació però no serà així perquè l’escenari ha canviat.

Recordem que ara fa un any, al febrer de 2021, l’Ajuntament de Terrassa va anunciar que s’iniciava el procés administratiu i tècnic per fer arribar la línia 5 de l’autobús fins a Sant Miquel de Guanteres. Era una petició i una demanda que els veïns d’ambdós municipis havien traslladat als respectius consistoris. I que ambdós governs municipals s’havien posat d’acord per tirar-la endavant. Aquesta línia connecta actualment Can Trias fins al Pla del Bon Aire. Dos mesos després, en el ple municipal del mes d’abril es va aprovar el nou contracte programa de TMESA. En aquell paquet de noves línies i compres d’autobusos es continuava parlant de l’ampliació de la L5. La modificació contemplava que s’oferiria connexió directe entre els barris de Bon Aire, Can Tusell i Sant Llorenç, i es facilitaria les opcions per als veïns de Viladecavalls d’arribar al Centre de Terrassa.

Tanmateix, un tercer actor ha entrat en joc. Poc abans de l’aprovació en el ple municipal d’abril però, la Generalitat va donar una solució alternativa a l’ampliació de la L5. Tenint en compte que és el Govern català qui té les competències per connectar dos municipis, des de l’Ajuntament terrassenc els va semblar bé. En aquest sentit, es va posar en funcionament un canvi en la línia de TGO que uneix els dos municipis, incorporant diferents canvis en les connexions per donar resposta a les peticions veïnals. D’aquesta manera, es va produir un canvi de recorregut de la línia M6 entre Viladecavalls i Terrassa amb la incorporació de 5 noves parades a Sant Miquel de Guanteres i Can Trias en sentit Terrassa, i també de 2 parades més en sentit contrari, en funcionament els dies feiners de dilluns a divendres durant tot l’any, amb 14 expedicions diàries. A més d’aquestes novetats de la M6, s’amplia el servei també tots els caps de setmana de l’any amb tretze expedicions en dissabte i dotze en diumenge. Per l’altra, es va crear una nova línia llançadora M6A entre Viladecavalls i Terrassa amb 9 expedicions diàries que funciona els dies feiners de dilluns a divendres.

Així, entre la creació de noves parades i la creació del bus llançadora, des del govern municipal consideren “que ha suposat un canvi substancial en l’oferta de transport públic entre els dos municipis”, i per tant, “ja es dona resposta a la demanda sol·licitada”, i no cal ampliar ni modificar el recorregut de l’actual L5.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa