Inversions a TMESA: Noves línies d’autobús i sistema operatiu, i més vehicles

El govern ha donat a conèixer un increment del contracte programa per donar més cobertura i servei a la ciutat

El govern porta al ple municipal l’aprovació del nou contracte programa a TMESA, un document en què es regulen les condicions econòmiques del servei per al 2021. Per aquest any es produeix un increment en 417 mil euros d’inversions que aniran distribuïdes a fer front diferents projectes. 

D’entrada, l’Oficina de Mobilitat podrà tramitar la T-Blanca, i això suposarà contractar una persona més. En el mateix apartat de recursos humans, TMESA ha demanat eforçar el personal tècnic, el qual fa 20 anys que és el mateix. Manifesten que en aquestes dues dècades hi ha hagut molts canvis i millores i aquestes requereixen de més recursos per vetllar per al correcte funcionament.

Després del que s’ha considerat una “exitosa” prova pilot de la línia Flex L12, el govern proposa consolidar-la. La línia dona servei a Can Palet de Vista Alegre i es feia a demanda per part dels veïns del barri en un sistema de comunicació amb TMESA. Es pensa mantenir la L13 per a Can Gonteres – Rambla d’Ègara. 

També es proposa incrementar el servei amb 2 linies noves, que se situaren en l’horitzó de l’any 2022. Es tractaria de la L15 una linia que donarà servei a Can Parellada, un barri que actualment està cobert per les L4 i L10 però que el govern és conscient que hi ha una necessitat i demanda per més pentetració dins del barri i per poder tenir un transport més directe amb l’hospital i estació FGC les fonts. Amb la L15, la L10 ja no donarà servei a Can Parellada i es veurà reforçada la connexió entre el polígon industrial i l’estació de FGC Les Fonts.

D’altra banda, es preveu l’ampliació de la L5, que connecta Can Trias fins al Pla del Bon Aire. Amb la modificació es facilitarà la connexió entre els veïns de Roc Blanc amb l’estació de Renfe de Sant Miquel de Gonteres. També donarà servei als veïns de Viladecavalls amb la possibilitat de connexió amb el centre de Terrassa. Com a conseqüència, també oferirà una connexió directe entre els barris de Bon Aire, Can  Tusell i Sant Llorenç. Aquesta ampliació es finançarà per part dels 2 municipis.

A més dels dos autobusos per donar cobertura a les dues noves línies d’ampliació, hi ha el compromís d’adquirir fins a 12 nous vehicles (corresponents a les tramitacions del 2021 i 2022). Els 10 vehicles seran híbrids, de 12×12 metres, estàndards. Mentre que els dos microbús (un per a la renovació de l’actual que dona servei a Can Gonteres i un pel canvi de Can Parellada) s’intentarà que siguin híbrids, però el més possible és que acabin sent de combustió.

Representants veïnals, autoritats i TMESA han fet una visita al microbús L12 Flex  | Aj. Terrassa
Representants veïnals, autoritats i TMESA, en una visita al microbús L12 Flex | Aj. Terrassa

Nou SAE i reforç escolar

La regidoria de Mobilitat també considera que el 2021 s’haurà de mantenir vigent, arran de les mesures de seguretat per combatre la Covid, el reforç a les escoles. Han estat 3 vehicles que circulen durant 7 hores laborables, coincidents sobretot en els trajectes d’entrada i sortida dels centres educatius. Aquest reforç afecta principalment a les línies 2, 4, 8 i 9.

Un dels canvis més importants està relacionat amb la comunicació. El canvi de sistema d’ajuda d’explitació d’informació, conegut com a SAE, servirà per garantir les bones comunicacions entre la Central de Comandament i tota la flota. El SAE ajudarà a controlar freqüències i obtenir totes les dades sobre el servei, per exemple d’incidències. També oferirà la possibilitat de millorar l’accessibilitat als autobusos, ja que es podrà incorporar l’avís de les parades correctes.

Per últim, es preveuen una sèrie d’inversios menors com adquisició de mampares, rehabilitar parts de l’edifici de cotxeres, etc. 

Nou comentari