MónTerrassa
Terrassa celebra dos anys de gestió pública i directa de l’aigua
  • CA
Edifici de Taigua a Terrassa
Edifici de Taigua a Terrassa | Taigua

!--akiadsense-->

El 10 de desembre de 2018, Terrassa es va convertir en una de les primeres ciutats de l’Estat a optar per una gestió municipal directa de l’aigua per oferir un servei públic de qualitat, eficient, transparent, participatiu i social, a través de l’Entitat Pública Empresarial Local (EPEL) Taigua. Des del govern manifesten que aquest compromís ha quedat palès durant aquest any, ja que “gràcies a la gestió municipal, l’Ajuntament ha pogut actuar de manera ràpida i decidida davant els efectes negatius del confinament, tant socials com econòmics”. Per a la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat i presidenta del consell d’administració de Taigua, Lluïsa Melgares, “l’abastament d’aigua és un servei essencial que s’ha prestat de manera ininterrompuda durant la pandèmia, amb la màxima garantia de qualitat. Vull agrair l’esforç del personal que ha estat treballant en situacions molt complicades amb una alta eficiència”.

Per garantir l’accés universal a l’aigua, durant l’estat d’alarma (març-juny) es van adoptar mesures urgents, com instal·lar un total de 40 comptadors socials provisionals a les llars vulnerables; destinar més de 400.000 euros per reduir la factura de l’aigua del segon trimestre de 2020 per minimitzar l’impacte social del confinament a les famílies i les activitats econòmiques, i també facilitar l’ajornament del pagament. Aquestes mesures extraordinàries es van afegir a les aplicades des del gener i que estaven dirigides als col·lectius més desfavorits, com la congelació de les tarifes (són les mateixes que les de 2014); la bonificació de fins al 100% de la quota de servei i l’aplicació automàtica de la tarifa social a les llars en risc d’exclusió residencial (RER) i el canvi de nom gratuït per a aquestes. Actualment, el nombre d’abonats amb informe RER són 252. Cal destacar que Terrassa va ser pionera, el 2013, en la creació de la tarifa social que, ara per ara, beneficia a 2.666 famílies. En aquests set anys, l’import acumulat d’aquests ajuts és d’uns 605.000 euros.

També aquest any s’ha aprovat la modificació del Reglament del servei municipal d’abastament domiciliari i estalvi d’aigua, per regular situacions com les viscudes durant la pandèmia.Durant l’estat d’alerta es van realitzar lectures estimades a uns 47.000 abonats durant el segon trimestre que, unit a un sobreconsum durant el segon i tercer trimestre, va derivar en un augment en l’import total de la factura. Un procés que quedarà regularitzat a principis d’any amb la devolució proporcional dels consums afectats. De cara a l’any vinent, l’Ajuntament estudiarà implantar en un futur la telelectura de comptadors, que facilitaria fer un seguiment més acurat dels consums.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa