MónTerrassa
ERC vol reforçar la prioritat dels vianants en cruïlles ‘conflictives’
  • Terrassa–
  • Sabadell–
  • Sant Cugat del Vallès–
  • Rubí–
  • Olesa de Montserrat–

Esquerra Republicana presentarà en el Ple d’octubre dues mocions relacionades amb la mobilitat. Per una banda, una proposta de resolució encarada a millorar la senyalització i garantir la seguretat dels vianants en zones on aquests tenen prioritat, però on passen vehicles. Per l’altra, una proposta per facilitar l’accés al transport públic a joves que es desplacen per anar a cursar estudis postobligatoris.

Pel que fa a la primera, la portaveu i alcaldable Ona Martínez i el regidor Pep Forn han explicat que hi ha diversos carrers a la ciutat en què vianants i vehicles conviuen de manera més o menys confusa. Són zones marcades com a ‘àrees de vianants’ però que per la senyalització o manca d’aquesta produeixen confusions sobre qui té prioritat de pas. La moció se centra en la plaça de Mossèn Cinto Verdaguer on consideren que els cartells verticals entren en conflicte amb la senyalització horitzontal. “Quan entres a les àrees de vianants saps que aquests tenen prioritat, però si el conductor es troba passos de vianants o senyals contradictoris això el que genera és un garbuix i problemes de convivència”, han manifestat els republicans.

Aquesta situació passa a Mossèn Cinto Verdaguer, però també a la confluència del carrer del Passeig amb el Passeig Comte d’Ègara, o amb el carrer de la Font Vella amb Sant Pau i Puignovell. Encreuaments on coincideixen vianants i vehicles i on sovint els conductors no respecten la prioritat dels primers per desconeixement o per confusió. Creuen que l’Ajuntament de Terrassa ha d’actuar per posar-hi fi, ja sigui reforçant la senyalització vertical, esborrant o allargant a tot el carrer els passos de vianants, posant semàfors intermitents, canviant la pavimentació o incrementant els elements de reducció de velocitat. D’opcions n’hi ha moltes, “només cal actuar ràpidament per evitar accidents i conflictivitat que actualment s’està produint”, diuen.

La proposta ha estat ben rebuda per part del govern que s’ha avingut a transaccionar-la. Hi ha consens que cal clarificar millor la prioritat en aquests punts de l’illa de vianants, i des d’Esquerra també volen que aquesta consideració es tingui present en les futures revisions i vianalitzacions d’espais. “Hem de garantir aquesta prioritat del vianant”, han recalcat. També hi ha un punt referent a incrementar els controls policials perquè es compleixi la normativa d’estacionament, ja que hi ha molts vehicles que aprofiten els grans espais creats amb les voreres amples per aparcar-hi.

Plaça de Mossèn Cinto Verdaguer, on conflueix l’illa de vianants amb pas de vehicles | Lluïsa Tarrida

Ajuts en el transport públic per a estudiants

La segona proposta de resolució que els republicans porten al Ple d’octubre va vinculada a facilitar que els joves de Terrassa es moguin en transport públic per anar als centres on fan estudis postobligatoris. Esquerra insta al govern municipal a sol·licitar una subvenció de la Diputació de Barcelona orientada a finançar polítiques destinades a incentivar l’ús de l’autobús o el tren per accedir a les universitats o centres formatius. “Entenem que l’Ajuntament ha d’utilitzar tots els recursos públics disponibles per alleugerir la pressió econòmica que pateixen moltes famílies de la ciutat, és responsabilitat seva, i per això creiem que s’ha d’aprofitar aquesta línia de subvenció”.

ERC es troba amb converses amb el govern local per acabar d’encaixar la proposta i concretar la fórmula -sigui en ajuts directes, compra de bitllets, etc.- que es posarà en pràctica per facilitar el transport públic als estudiants de cicles formatius, batxillerat o graus universitaris. Com han recalcat els regidors Martínez i Forn es mostren flexibles en l’aplicació de la subvenció i en l’àmbit d’actuació, sigui per promoure només la mobilitat interna o també ajudar als joves que estudien fora.

Aprofitant aquesta moció, també posen sobre la taula la necessitat de revisar les línies d’autobús, especialment en les hores punta d’entrada i sortida d’escoles i instituts. Lamenten que s’estiguin produint aglomeracions, amb usuaris que es queden a peu de parada sense poder entrar, i que no s’està oferint una opció real competitiva per fomentar el transport públic en detriment del vehicle privat.

ERC porta al Ple de Terrassa dues propostes sobre mobilitat | Lluïsa Tarrida

El vot als pressupostos, en negociacions

Pel que fa a les negociacions d’ERC amb el govern per a l’aprovació dels pressupostos municipals, Ona Martínez ha explicat que en aquests moments “no estem avançant”. Malgrat que encara queda una setmana per al Ple extraordinari -el 3 de novembre- i que hi ha punts de confluència, Esquerra recalca que es mantenen ferms en la demanda de dotar amb 3 milions d’euros anuals el pressupost d’inversions en habitatge públic.

Apunten que tot i estar d’acord amb la compra d’un bloc de pisos del carrer Mallorca per quatre milions d’euros i que s’ha d’aprovar aquest mateix Ple, creuen que l’aposta de l’Ajuntament ha de ser més “ambiciosa”. “La compra de l’edifici és una bona notícia per a les famílies que hi viuen, però això no redueix l’actual llista d’espera dels pisos d’emergència. Ens cal incrementar el pressupost en ampliar el parc públic si volem evitar que la manca d’habitatge continuï creixent”, afirma Martínez. I Forn recorda que actualment Terrassa es troba en només un 7,74% d’habitatges socials, quan Europa aconsella a les grans ciutats tenir un 15% mínim.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa