El portaveu del Grup Municipal de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Terrassa, Javier González, ha demanat a l’equip de govern que “es modifiqui la locució automàtica del servei d’atenció telefònica 010, oferint als usuaris la possibilitat d’escollir entre el català i el castellà”. El regidor ha assenyalat que “actualment el servei només dona l’opció del català”. Per això, Cs ha presentat una moció a la Junta de Portaveus en la qual també proposa “declarar el compromís de l’Ajuntament de Terrassa a la defensa dels drets lingüístics dels catalans i la cooficialitat de les dues llengües”.
Javier González ha advertit que “el consistori no pot oblidar la realitat social de Catalunya”, on segons dades de l’Institut d’Estadística de Catalunya (IDESCAT), “la llengua habitual del 50,7% dels catalans és el castellà, mentre que el català és la llengua habitual del 36,3% dels catalans”. A més, ha recordat que hi ha jurisprudència del Tribunal Constitucional i del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) en la línia que “l’administració no pot establir cap preferència en l’ús de les llengües per preservar el dret dels ciutadans a escollir la llengua en què es relacionen amb l’administració”.
Finalment, el portaveu ha justificat la petició de Ciutadans sobre el servei d’atenció telefònica en què tant el català com el castellà “són oficials segons la Constitució”, a més que l’Estatut d’Autonomia de Catalunya aclareix que “no hi pot haver discriminació per l’ús de qualsevol de les dues llengües “i que “els poders públics de Catalunya han d’establir les mesures necessàries per a facilitar el dret dels ciutadans a dirigir-se a l’administració en la llengua que desitgin”.
De la misma manera que los dirigentes del PSC de #Terrassa hablan en castellano cuando van a los barrios de la ciudad, queremos que el 010 de la opción de elegir entre las dos lenguas oficiales https://t.co/gIJUgC8Zso
— Javi (@ciudadanojavi) 22 de febrer de 2019