L’informe, avançat per Món Terrassa, que apunta irregularitats en la política de contractació de l’Ajuntament de Matadepera de l’anterior mandat comença a tenir conseqüències. L’auditoria titulada Informe Resum anual de l’Ajuntament de Matadepera dels resultats de control intern de l’exercici 2024, del 17 de març d’aquest 2025, que signa l’aleshores interventora Lídia Aguilar, ha provocat les primeres reaccions. En concret, de l’actual alcalde, Guillem Montagut, que reclama “explicacions a Junts i a l’anterior alcalde, Nil López“, per la seva gestió municipal amb les contractacions, els contractes menors i els verbals i les adjudicacions que la interventora titlla de “frau”. De fet, Nil López ha rebutjat fer cap declaració i s’ha remès a un comunicat que Junts emetrà aquest dijous.
“Nosaltres, com a grup de govern, no volem entrar ni sortir en discussions de si han de plegar o no, com fan ells, però sí que han de donar explicacions”, exigeix Montagut, que recorda que la interventora i la secretària van plegar després d’entregar l’auditoria. L’informe no va estranyar gens ni mica l’alcalde que, segons ha relatat, el primer dia que va seure al despatx va remetre un mail a tots els treballadors del consistori per tal que no s’abonés cap factura que no anés acompanyada de la preceptiva adjudicació o per un procediment legalment establert.
“Estem endreçant”
L’actual alcalde insisteix que estan “endreçant” els comptes tot i que és “més lent” del que desitjarien. “És dificilíssim”, afegeix tot i que ja durant el 2024 han estalviat més de 900.000 euros al pressupost municipal “només fent les coses bé”. “Nosaltres seguim insistint per posar ordre als concursos més importants”, addueix, però admet retards en contractes residuals com el manteniment dels desfibril·ladors o els veterinaris dels gats que “per un motiu o un altre s’endarrereixen”.
“Nosaltres podem entendre alguna contractació per una raó d’urgència, molt urgent, però no el sistema que s’havia portat fins ara”, sentencia l’alcalde, que recorda els canvis en la manera de contractar que s’han fet en el seu mandat, com ja apunta l’informe. “No pot ser recurrent aquesta manera de treballar, nosaltres fem la feina ben feta, amb concurs o tres pressupostos o el que digui la llei que s’ha de fer”, insisteix. De fet, posa exemples de contractacions seguint el procediment administratiu, com ara la prevenció de riscos laborals, ha servit per rebaixar a més de la meitat el cost anual del servei. “Nosaltres seguirem treballant per endreçar i fer la feina ben feta”, conclou.