MónTerrassa
El Govern de Terrassa enfadat per la revisió tarifària del transport
  • CA

El Govern Municipal de Terrassa expressa el seu malestar per la revisió tarifària del transport metropolità, en considerar que tindrà un impacte negatiu en la mobilitat entre la capital egarenca i el seu entorn, principalment per la pujada dels títols de transport que utilitzen les persones que no es desplacen diàriament i per l’eliminació de la possibilitat de compartir la T-10.

L’ATM va fer pública ahir la nova política tarifària per a l’any 2020 i una nova denominació de títols de transport, pendent d’aprovació el proper dia 10 al Consell de la Mobilitat i el proper dia 12 al Consell d’Administració de la mateixa ATM. Els canvis més significatius afecten a la T-10, a la T-mes i a la T50/30, que canvien la seva denominació i característiques. La T-10 passa a denominar-se T-casual i passa a ser unipersonal, i la T-mes i la T-50/30 passen a ser substituïdes per la T-usual, que baixa de preu però només surt a compte per als usuaris més habituals.

El Govern municipal lamenta especialment la pujada de les targetes que utilitzen aquelles persones que viatgen menys sovint. En aquest sentit, l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha dit: «L’ATM ha optat per un model tarifari que sembla destinat a penalitzar les persones que no es desplacen cada dia, però que representen un percentatge molt important del total de desplaçaments. Amb aquestes tarifes -ha afegit l’alcalde- moltes d’aquestes persones optaran per tornar al transport privat, que és just el que s’hauria d’evitar».

Ballart ha valorat positivament la rebaixa en els títols utilitzats pels viatgers diaris, però ha lamentat que es faci «a costa dels que no son diaris, fins i tot dels que es desplacen a una altra ciutat 3 cops per setmana».

L’alcalde s’ha referit també al greuge de la ubicació de Terrassa en la zona tarifària 3: «L’impacte del nous sistema tarifari ve a afegir-se al problema de la zona tarifària, que la Generalitat es nega a canviar, i mentre se segueix esperant la T- Mobilitat, que segons la Generalitat hauria de compensar, ni que sigui parcialment, la injustícia de les zones tarifàries, però que no fa més que endarrerir-se i comencem a dubtar si arribarà mai» ha dit Ballart. L’alcalde ha volgut afegir que es proposarà un acord per al proper Ple municipal tant per rebutjar la revisió tarifària, com per tornar a reclamar la zona tarifària 2 per a la ciutat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa