MónTerrassa
El BBVA desespera els clients de Terrassa
  • CA

Anar a una oficina del BBVA s’ha convertit en tota una aventura desesperant pels clients de Terrassa: cues quilomètriques, caixers que no funcionen, i horaris que no s’entenen. Cada vegada son més els terrassencs i terrassenques que es veuen afectats pel tancament d’oficines del Banco Bilbao Vizcaya Argentaria, i moltes zones de la ciutat s’han quedat sense centres d’atenció del banc, fruit de la reestructuració de l’entitat bancària. Aquest estiu va tancar la històrica oficina del BBVA ubicada al carrer Sant Pere, que havia estat seu de Caixa Catalunya; l’oficina de l’avinguda Parlament, a Can Roca; i l’oficina de la carretera Castellar, al barri de Plaça Catalunya-Escola Industrial. I per si no n’hi havia prou, el BBVA va anunciar el mes passat que els clients de la Rambla d’Ègara, 237, també es quedaven sense oficina. D’aquesta manera, només queden 11 oficines i caixers del BBVA a Terrassa, tal i com s’indica en la seva web.

Els clients d’aquestes oficines van haver de ser reubicats a altres oficines -com la del Portal de Sant Roc, la de la Rambla Francesc Macià, o la de la carretera Montcada, 420- i en la majoria de casos, això suposa un desplaçament lluny de casa seva, amb els problemes de mobilitat que això comporta.

Operaris desmuntant el cartell del BBVA a la Rambla d’Ègara, 237 | Cedida
Operaris desmuntant el cartell del BBVA a la Rambla d’Ègara, 237 | Cedida

Una de les oficines que sembla que sobreviu a aquesta situació és la del Portal de Sant Roc, on cada dia al matí s’hi aglomeren clients que han estat reubicats i que creen cues quilomètriques i s’esperen llargues hores per ser atesos. Món Terrassa ha pogut parlar amb alguns d’ells.

Susana Ortiz i Emilio José Rodriguez, parella del barri de Can Roca, han vingut a l’oficina del Portal de Sant Roc per aprofitar i fer compres, però sinó els tocaria anar a l’oficina de l’avinguda Josep Tarradellas. Afirmen que la situació és desesperant: “Al nostre barri no hi ha oficines, i a totes les que hem anat s’ha de fer cua”. A més, Ortiz explica que els horaris no s’entenen: “Vaig anar un dia a la nostra oficina i sorprenentment estava tancada, i els caixers estaven fora de servei”, és a dir, que es va desplaçar fins a l’oficina per res. “No tens gestor, no tens res, i s’ha de fer tot online. Si a nosaltres ja ens costa, imagina les persones grans. És horrible”, critica indignada. En aquest sentit, Rodríguez ha afegit que com que els caixers estan lluny de casa, molta gent no hi va tant sovint, el que significa que “molts clients han de treure una gran quantitat de diners cada vegada que hi van, i és un problema, perquè vas pel carrer patint, sobretot en el cas de la gent gran”. Demana al BBVA que “si tanquen caixers, almenys en podrien posar de nous, perquè hi ha unes cues enormes que son inaguantables”.

De fons, a la llarga cua, s’escolta una altra veu indignada que afegeix: “A més, només hi ha tres persones atenent a dins!”. Gemma Viceño, clienta del banc, també es mostra molt decepcionada per com ha gestionat el banc la reestructuració. “Cada vegada que vinc en aquesta oficina he de venir molt d’hora o si no ja perdo tot el matí. A més, hi ha alguns serveis de l’entitat que tanquen a les 11:00h, llavors faig cua per res, perquè arriba l’hora de plegar i jo encara estic a la cua”. Abans, Viceño estava en una oficina del carrer Sant Marc, i afirma que la situació era igual: “Hi havia molt volum de gent i tardaven molt a fer les coses”. Per la seva banda, demana que hi hagi més caixers petits per poder fer tràmits ràpids i amb seguretat, alhora que hi hagi més persones atenent a dins. “L’espai a l’oficina del Portal de Sant Roc és enorme, però realment només estan atenent a tres persones, i només que una trobi complicacions, es ralentitza molt la cua. És necessari agilitzar tota aquesta situació, perquè l’important som les persones, i s’estan acostumant a fer-ho tot per telèfon o internet, però hi ha tràmits que necessiten fer-se cara a cara”.

Cua a l’oficina del BBVA al Portal de Sant Roc de Terrassa, 15 d’octubre de 2021 | Laura Gómez

Sembla que la desesperança dels clients de BBVA és cada vegada més greu, així com el tancament d’oficines de l’entitat bancària a Terrassa, que sembla que no tingui aturador. Actualment hi ha 11 oficines i caixers a Terrassa, però res assegura que alguna de les oficines que queden no pugui acabar tancant.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Isabel M. a octubre 17, 2021 | 16:32
    Isabel M. octubre 17, 2021 | 16:32
    Fàcil: No t'agrada el teu banc? Marxa. Em sembla que fins i tot ara els bancs t'ofereixen que et passis a ells sense ni tan sols avisar el teu banc anterior: Ells fan totes les gestions i el traspàs de diners. No entenc aquesta dèria de la gent de conservar "el banc de tota la vida": Si algú a qui pagues no fa la feina com a tu t'agrada, fuig. Igual que faries amb una ferreteria, una fruiteria, un llauner o un venedor d'electrodomèstics que et dóna un mal servei, no?: No hi tornes. Si no fem força nosaltres (i ja no parlo de fer pinya perquè ja es veu que la gent no està "per la labor"), se'ns mengen amb patates. Boicotegem els qui no ens agrada com ens tracten! Toquem el dos perquè aprenguin a mimar-nos una mica! Ah! I amb la nova entitat, el mateix: Sota la lupa, i amb la maleta a la ma per si hem de tornar a fer el canvi. Ara és més fàcil que mai! Us ho diu una que en cinc anys ha marxat ja de dues entitats.
  2. Icona del comentari de: jul a octubre 17, 2021 | 22:24
    jul octubre 17, 2021 | 22:24
    Solución fácil cambiar de banco.
  3. Icona del comentari de: Joan a octubre 18, 2021 | 10:04
    Joan octubre 18, 2021 | 10:04
    Jo sempre sóc partidari de fer-ho TOT per Internet. Només vaig al caixer a treure diners. Ja m'agrada aquesta forma de treballar. Porto anys així, molts. Però el client mana i paga. Si no esteu contents amb el BBVA doncs canvieu d'entitat. Fàcil.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa