MónTerrassa
Torna la Cursa Solidària per a la Infància amb novetats en el recorregut
  • Terrassa–
  • Sabadell–
  • Sant Cugat del Vallès–
  • Rubí–
  • Olesa de Montserrat–

La Cursa Solidària per a la infància a Terrassa arriba enguany a la seva onzena edició. Aquesta jornada solidària se celebrarà el diumenge 22 de novembre a partir de dos quarts de deu del matí (9:30 hores) i s’allargarà durant tot el matí. Com cada edició, l’objectiu de l’esdeveniment és visibilitzar els drets dels infants i aconseguir fons per als projectes d’inclusió del Centre d’Esplai Guadalhorce (INSOC-CEG). Enguany, la cursa incorpora algunes novetats en alguns dels seus recorreguts, reduint la llargada de les categories dels més petits.

El Centre d’Esplai Guadalhorce atén anualment més de 100 nens i nenes, duent a terme una tasca de cohesió social i de prevenció, ajudant als més petits no només oferint activitats de lleure i d’oci, sinó també d’ajuda i assessorament en l’àmbit escolar i familiar. Des del Centre d’Esplai asseguren que tots els diners que es recaptin aniran destinats als projectes que duen a terme.

Durant la presentació d’aquesta onzena edició, Paco Utrera, president de l’INSOC-CEG, ha posat en valor la feina que fa la seva entitat per als infants més desfavorits de la ciutat i també ha recalcat com aquesta cursa ajuda a visibilitzar tota aquesta tasca. “L’objectiu que sempre hem buscat amb la cursa és donar visibilitat a través de l’esport a l’entitat”, ha manifestat Utrera, qui també ha subratllat que aquesta cursa també els ajuda a continuar a ajudant a centenars de joves cada any. “Entre activitats d’estiu i el projecte diari, passen més de 300 nens i nenes pel nostre centre. Aquesta cursa és una bona eina per recaptar fons pel projecte i continuar ajudant a més joves”, explicat el president de l’INSOC-CEG.

Canvis importants en els recorreguts de les categories d’infants

Enguany, la Cursa presenta diverses importants novetats en el seu recorregut. Pel que fa a les curses d’adults, la de 10 quilòmetres i la caminada de 5 quilòmetres, aquestes mantenen el mateix format d’altres anys. Les dels més petits, en canvi, sí que presenten algun canvi rellevant. La cursa de categoria Petits (2015-2020) enguany passarà de 1.000 metres a 600 metres. Per la seva banda, les categories Barrufets (2021-2022) i Familiar (2023-2026) també reduiran el seu traçat, passant de 500 metres a 300 metres aquesta edició. Segons expliquen des de l’organització, aquest canvi respon a la demanda d’alguns participants d’edicions anteriors que van opinar que aquests recorreguts eren molt llargs per als corredors més petits.

Així doncs, els horaris seran els següents:

09:30h Cursa de 10 km
10h Cursa i caminada de 5 km
11:00h Cursa Infantil de 600 m, categoria PETITS (2015-2020)
11:10h Cursa Infantil de 1000 m, categoria MITJANS (2013-2014 )
11:20h Cursa Infantil de 300 m, categoria BARRUFETS (2021-2022)
11:30h Cursa Infantil de 300 m, categoria FAMILAR (2023-2026)

Pel que fa a les inscripcions, aquestes es poden fer presencialment a la seu del Centre Esplai Guadalhorce (c/ Guadalhorce, 2) fins al 20 de novembre en horari de dilluns a dijous de 9:00 a 13:00 hores i de 16:00 a 19:00 hores; o també via online clicant en aquest enllaç. Així mateix, aquelles persones que volen col·laborar, però que no poden o no voler córrer, també ho poden fer amb el Dorsal Solidari. Aquest donatiu simbòlic es pot fer a través d’una transferència bancària o presencialment al Centre d’Esplai Guadalhorce.

Premis i obsequis

Els primers classificats de cada categoria tindran una Copa (menys familiar i barrufets) i l’entrega de premis serà a partir de les 11:00 hores i a les 12:30 hores a la zona de pòdium. A més, tots els participants inscrits a la Cursa Popular de 5 km,10 km, la Caminada popular i les Curses Infantils rebran una bossa d’obsequis dels patrocinadors en finalitzar el recorregut.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa