El passat 24 de març, els socis majoritaris del Terrassa FC anunciaven que posaven a la venda el Terrassa FC. Constantinos Tsakiris i Jordi Cuesta informaven que decidien fer un pas al costat i oferir l’oportunitat a d’altres inversors per fer-se càrrec del club de futbol. Aleshores, el preu fixat del paquet d’accionariat complet era d’1,75 milions d’euros, dins dels quals s’inclouen totes les accions del club i els drets sobre les accions emeses per aportacions d’ampliació de capital.
Aquest divendres, dia 23 de maig, el Terrassa FC ha emès un comunicat en què confirmen que l’actual directiva es mantindrà. Ja feia setmanes que corrien rumors que els dos socis, davant la manca de propostes formals de compra, haurien decidit fer-se enrere i seguir al capdavant. “Tot i l’interès mostrat per diferents grups, no s’ha rebut cap proposta formal de compra. Al mateix temps, s’ha refermat el compromís i la il·lusió per continuar treballant en la construcció d’un projecte sòlid que permeti al club avançar cap als seus objectius esportius i institucionals”, diuen.
D’aquesta manera, es tanca una etapa d’incertesa, en què socis i jugadors no sabien massa què passaria la temporada vinent. Tanmateix, la seva continuïtat al Terrassa FC no implica que tot segueixi igual. La directiva ja ha alertat que “hi haurà canvis interns en l’estructura del club, així com les primeres novetats relacionades amb la plantilla del primer equip”. Adverteixen, però, que l’actual situació pressupostària de l’entitat esportiva farà que la plantilla “es completi més tard del que és habitual”, i demanen a l’afició paciència.
Reducció del pressupost per al primer equip
En aquest sentit, Cuesta i Tsakiris expliquen que el pressupost destinat al primer equip “es veurà reduït respecte al curs anterior”. Ha estat una decisió meditada i que ve motivada “per criteris de sostenibilitat econòmica”. Diuen, no obstant, que això no ha d’implicar “renunciar a la competitivitat”. “L’objectiu és formar un equip amb caràcter i esperit col·lectiu, que competeixi des de la humilitat i faci sentir orgullosa la seva gent, com vam veure durant el mes d’abril”, indiquen.
Un dels reptes que creuen que cal afrontar és la comunicació entre club i massa social. Consideren clau per a la subsistència de l’entitat que es “recuperi la proximitat amb l’afició, i que l’equip representi els valors de lluita, compromís i orgull per aquests colors. El club és conscient de la necessitat de generar aquesta identificació i treballarà amb determinació per aconseguir-ho”, sentencien.


