MónTerrassa
Berta Abellán es proclama campiona del Món de TrialGP
  • Terrassa
  • Sabadell
  • Sant Cugat del Vallès
  • Rubí
  • Olesa de Montserrat

Berta Abellán s’ha proclamat Campiona del Món de TrialGP. La terrassenca ha guanyat aquest cap de setmana la competició de Pobladura de las Regueras, a Lleó, i ha aconseguit d’aquesta manera alçar-se amb el títol. Per segona vegada consecutiva, la pilot catalana es proclama campiona del món.

No ho va tenir fàcil i va haver de protagonitzar una d’aquelles remuntades èpiques. Perquè a la primera mànega es va imposar la seva principal rival, la italiana Andrea Rabino, que puja amb força i que sembla que es convertirà en els pròxims anys en la competidora a batre. Abellán va caure a la quarta plaça, darrera també d’Alessia Bacchetta i Alice Minta. Tanmateix, a la segona mànega va mostrar-se intractable.

Després dels dos triomfs en les dues proves en terres lleoneses el títol de campiona va ser per ella. S’ha acabat imposant amb 368 punts, pels 349 de Rabino, gràcies a les sis victòries i quatre segons llocs obtinguts aquesta temporada.

La Copa de les Nacions, pròxim repte

“Talent, constància, sacrifici i moltes hores de feina darrere d’un èxit enorme. Una esportista que continua fent història, superant-se any rere any i portant el nom de Terrassa al més alt nivell. Enhorabona, Berta! Terrassa celebra aquest Mundial amb tu. Quin orgull tornar-te a veure com la millor del món”, ha manifestat l’alcalde Jordi Ballart a les xarxes socials. Unes xarxes que s’han omplert de felicitacions i missatges d’enhorabona per a la pilot egarenca que ha revalidat el seu mandat. Dos títols de campiona i sis títols com a subcampiona del món. Un currículum que cal afegir-hi una vegada campiona d’Europa i cinc vegades campiona d’Espanya. A més, l’any passat, va ser escollida com a Terrassenca de l’Any.

Abellán no tindrà massa temps per celebrar-ho, perquè aquest cap de setmana vinent, marxarà cap a Arteixo on participarà en el Trial de les Nacions. La campiona mundial, a punt de fer 27 anys, forma part de la selecció espanyola, i serà la líder absoluta. L’any passat, en aquesta competició van quedar igualats a punts amb Itàlia, qui, finalment, va acabar enduent-se el títol.

En una entrevista per a MónTerrassa, la terrassenca subratllava que Laia Sanz havia estat un referent per a ella, i que esperava que amb el temps “jo sigui també l’ídol de moltes nenes. De moment, ja en tinc algunes que em diuen coses molt maques i m’emociona molt”. Sens dubte, amb aquest segon campionat del món, s’ha convertit en una de les grans pilots catalanes de tota la història.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa