MónTerrassa
L’alpinisme terrassenc treu pit: Bru Busom corona el Saraghrar de Pakistan
  • CA

Felicitat màxima de l’alpinista Bru Brusom aquest cap de setmana: “Hem fet el nostre primer cim per sobre els 7.000!”, exclamava. El terrassenc ha culminat amb èxit una duríssima expedició, que l’ha dut a plantar la bandera dalt del Saraghrar, al Pakistan. I ho ha fet per la cara nord-est, la qual està plena de significat per als catalans. Ho han fet a l’estil alpí.

I és que aquesta via es diu, justament, la “Via dels Catalans”, en record a una expedició formada per Enric Lucas, Nil Bohigas i Juan López que ara fa 41 anys s’engrescava a fer una d’aquelles aventures a l’abast de ben pocs. Era l’any 1982 quan aquests tres amics es van convertir en una de les cordades mítiques dels 80. De fet, dos anys més tard, com recorden des de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya, ells mateixos serien dels primers en aconseguir superar la paret sud de l’Annapurna (8.091m), en una de les escalades que va entrar per la porta gran a la història de l’alpinisme català.

Sis dies lluitant per fer el cim del Saraghrar

Quatre dècades més tard, Bru Busom, del Centre Excursionista de Terrassa, i el seu company Marc Toralles (del CE Moianès Independent) han repetit la fita. “Hem pogut repetir la via catalana de l’any 82. Han sigut 6 jornades intenses lluitant contra una meteorologia adversa on la flama d’esperança per arribar al cim era molt petita, però la il·lusió I la motivació ens han acompanyat en tot moment i amb el meu gran amic Marc Toralles ho hem aconseguit!”, exclamava a les xarxes socials el terrassenc. I ho acompanyava amb una imatge de felicitat superlativa i mostrant un mocador amb un escut que molts terrassencs reconeixeran: el dels Minyons de Terrassa.

L’expedició inicial comptava amb dos alpinistes més, Oriol Baró (CEAR) i Guillem Sancho (CEAR) però que no han pogut finalment arribar dalt a causa de les complicades condicions meteorològiques.

No és la primera vegada que la parell Toralles-Busom triomfa. Ara fa un any, el juliol de 2022, aconseguien realitzar l’obertura d’una nova via a la cara sud del Siula Grande del Perú. Els dos esportistes van estar escalant durant sis dies a l’estil alpí una paret impressionant que fins aleshores no havia estat mai tocada. Es tractava de l’Ànima de Corall, té més de 1.100 metres de desnivell.

A més, acumulen una experiència brutal en rutes molt exigents, com la Slovak Direct al Denali; el Corredor de los Japoneses a les Grandes Jorasses; No siesta també a les Grandes Jorasses; o l’obertura de Le grand charme al Grand Charmoz.

Comparteix

Icona de pantalla completa