La cursa per conquerir l’Ajuntament de Terrassa ja ha començat. Aquest dijous, a les dotze de la nit, els partits que aspiren a l’alcaldia han iniciat la campanya electoral amb la tradicional penjada (o empastifada) de cartells. Cadascun d’ells ha triat un lloc simbòlic per fer aquest primer acte ja oficial i s’ha volgut acompanyar de la militància i simpatitzants. A més, s’ha aprofitat ja per marcar perfil propi i donar les primeres consignes.
Tot per Terrassa ha optat per fer un acte festiu davant de la seva seu, a la placeta de la Font Trobada. Amb un espectacle en directe i un parlament del líder Jordi Ballart, han presentat el lema senzill però concís: “Jordi Ballart, el teu alcalde”. També ben a prop de l’Ajuntament han volgut ser aquesta primera nit Terrassa en Comú Podem. Liderats per Agnès Petit, la missiva és “Sumem per transformar”, amb l’estela d’Ada Colau, alcaldessa de Barcelona, com a guia. I encara s’hi ha sumat un altre partit. El Partit Popular ha escollit la plaça Vella per l’acte inicial amb la candidata a l’alcaldia Marta Giménez amb el cartell “Sempre Terrassa”.
Uns metres més amunt, el PSC havia convocat a la seva militància al local de la Rasa. L’acte ha comptat amb la presència de dos exalcaldes socialistes, Pere Navarro i Alfredo Vega, que han estat al costat de la candidata Eva Candela en el moment de donar a conèixer el lema: “Candela, la teva alcaldessa”.
A la mateixa Rasa, a quatre passes, a la plaça Vapor Ventalló, Junts donava el tret de sortida. “Sigues fidel al teu cor” ha estat el missatge escollit per la formació capitanejada per Meritxell Lluís. A l’acte s’hi van poder veure l’alcaldable amb la segona de la llista, Montserrat Caupena, i els representants de les formacions que han decidit fer coalició en aquestes municipals: Demòcrates de Catalunya i MES (Moviment d’Esquerres).
Esquerra Republicana de Catalunya ha aprofitat aquest primer acte de campanya per presentar la seva nova seu. Ubicada al passeig de Les Lletres (curiosament en el mateix local que havia ocupat temps enllà el Partit Popular), la façana és ben reconeixible per tots aquells que vagin en direcció a la Biblioteca Central. Allà, Ona Martínez, candidata a l’alcaldia per als republicans, ha fet el primer speech a la militància i s’ha pogut veure el cartell amb el lema que ja s’ha anat repetint des de fa setmanes en mítings, trobades i actes: “La Terrassa que avança”.
Qui també ha escollit el Centre per a la primera enganxada de cartells ha estat la CUP, però ho ha fet en un lloc molt pensat. A la plaça del Doctor Robert, en el piló publicitari de just davant de l’Hospital Universitari de MútuaTerrassa. “Gent que lluita és el que cal!” és la proclama que els anticapitalistes han donat a conèixer en el cartell, on el protagonisme, a diferència de la resta de partits, és plural, amb els cinc primers membres de la llista.
I, finalment, Ciutadans ha estat l’únic que ha volgut allunyar-se del Districte 1 i s’ha dirigit fins a la plaça de Roc Blanc. La candidata a l’alcaldia Isabel Martínez ha estat acompanyada de membres de la llista i simpatitzants que han realitzat l’enganxada de cartells. Son els únics que han optat per un cartell bilingüe: “La voz que no puede faltar / La veu que no pot faltar”.
Així s’ha viscut l’enganxada de cartells, partit a partit:
TxT enceta una campanya mantenint “l’essència”: “Parlant amb la gent”
El cartell del PSC ho deixa clar: “Candela alcaldessa de Terrassa”
Ona Martínez: ERC vol “deixar enrere, per fi, la ciutat grisa”
Cs Terrassa apel·la al vot útil
Junts enceta la campanya electoral amb voluntat de “fer ciutat i fer país”
Agnès Petit (Comuns) lloa i vol aplicar el model Colau a Terrassa
“Gent que lluita és el que cal!”, el lema de la CUP per convèncer Terrassa
Populars Terrassa s’il·lusionen amb les cadires dels regidors