MónTerrassa
Terrassa demana al BBVA que posi més caixers automàtics

Terrassa ha fet la petició oficial al BBVA perquè posi més caixers automàtics a la ciutat. Ha estat la regidora de Gent Gran, Laura Rivas, qui ha fet n’ha fet la demanda, en una trobada a l ‘Ajuntament de Terrassa amb una delegació de l’entitat bancària que s’ha produït aquest dijous dia 30 de maig. La presidenta del Consell Municipal de la Gent Gran de Terrassa i regidora del Districte 4, ha traslladat als representants del Banco Bilbao Vizcaya Argentaria les queixes de la ciutadania per la dràstica reducció d’oficines bancàries i de maquinària per poder fer les diferents operacions monetàries.

Rivas ha reclamat que s’incrementi la cobertura de caixes de proximitat i ha recordat que la reducció d’oficines ha afectat de manera més fefaent a un dels col·lectius més vulnerables, les persones grans. La digitalització -amb l’ús de les apps- de tots els tràmits vinculats amb els bancs ha accentuat aquesta bretxa digital, perjudicant els majors de 65 anys. Aquest segment poblacional està acostumat a desplaçar-se de manera presencial a l’oficina, i a tenir un tracte més individualitzat, la qual cosa amb les fusions bancàries, i la consegüent pèrdua dràstica d’oficines, s’ha perdut.

És habitual veure llargues cues a les portes de les oficines, especialment els dilluns o en els moments de cobrament de nòmines. Cues que ja no només afecten per ser atès per un treballador sinó que també cada cop són més nombroses per utilitzar un caixer automàtic. Els ciutadans es queixen que el nombre de persones que toca per caixer és cada vegada més elevat, i que moltes vegades dels tres o quatre que poden haver-hi en una oficina, la meitat no són operatius.

Actualment, a Terrassa, tenim un total de 7 oficines del BBVA. Estan repartides per tots els districtes. Segons dades facilitades pel BBVA, en trobem una entre La Maurina i Ca n’Aurell (avinguda Àngel Sallent, 76), una al Centre (portal de Sant Roc), una a Can Palet (carretera Montcada), una a Ca n’Anglada (carrer Mossèn Àngel Rodamilans), una a Sant Pere (plaça del Triomf), una a Can Boada (carrer Antoni Maura), una a Sant Pere Nord (Rambla Francesc Macià), una a Sant Llorenç (carretera de Castellar), una a Les Arenes (carrer Tibidabo), i una a Can Parellada (carrer França).

Comparativament, a Sabadell tenen 9 oficines, sí bé n’hi ha més que no tenen servei de caixa, que és el que passa amb les oficines de Sant Pere Nord i Les Arenes.

S’han perdut més de la meitat en només sis anys

En les darreres dades facilitades pel Banc d’Espanya, l’any 2022, s’indicava que Terrassa havia perdut més de la meitat d’oficines que hi havia en els darrers sis anys. Així, a tall d’exemple, el mes de desembre de 2015 hi havia 116 sucursals, mentre que el desembre de 2021 només en quedaven 56, el que significa que Terrassa ha perdut un total de 60 oficines al llarg d’aquest període. Aquesta xifra s’ha incrementat encara més en aquests darrers tres anys, on amb la pandèmia es va aprofitar per fer encara més reestructuració i canvi de model d’atenció, reduint els treballadors i l’atenció personalitzada i derivant-ho tot als caixers i a les aplicacions.

Comparteix

Icona de pantalla completa