L’Ajuntament de Terrassa ha presentat un total de 58 projectes a la convocatòria de 2021 del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) d’ajudes provinents dels fons europeus Next Generation, dins del “Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència: Pla de xoc de mobilitat sostenible, segura i connectada a entorns urbans i metropolitans”. Lluïsa Melgares, tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, i Isaac Albert, tinent d’alcalde de Serveis Generals han exposat aquests projectes en una roda de premsa aquest matí.

El cost total dels projectes presentats és de més de 17 milions d’euros. Tots els projectes busquen fer una ciutat més sostenible, accessible i segura, amb els objectius de millorar l’accessibilitat, millorar la tecnologia del transport públic pacificar el trànsit. Per fer-ho, s’han establerts diverses actuacions.

Les diferents actuacions són la implantació de la Zona de Baixes Emissions; ampliar la xarxa de carril bici i VMP; fer voreres, cruïlles i passos de vianants més accessibles i segurs; nous carrers per a vianants; i una gestió intel·ligent de la mobilitat amb la centralització del sistema de semàfors. Pel que fa la zona de baixes emissions, es tracta d'”un projecte i concepte que ja venia definit amb la llei de canvi climàtic”, ha afirmat Melgares. Això es tradueix en que és possible que certs vehicles que no podran circular, però encara està per determinar com es podria dur a terme.

El transport públic no queda exempt d’aquests projectes: es vol millorar l’accessibilitat de marquesines i parades d’autobús, instal·lar una nova tecnologia de geoposicionament que per millorar la gestió i informació, i comprar el primer autobús elèctric a Terrassa. “Volem tenir un autobús elèctric a Terrassa per saber com funciona i confirmar si és l’alternativa. És una oportunitat per saber que funciona en els nostres carrers per tal arribar a les emissions 0”, ha opinat Melgares.

Per la seva banda, Albert ha explicat que “en el 2022-2023 tenim la possibilitat de sumar recursos que suposaran duplicar les inversions que farem en tot el mandat”. A més a més, ha afirmat que “parlem d’una oportunitat fer un salt qualitatiu i quantitatiu en la transformació de la ciutat” i que aquests canvis “no es poden fer mirant el terme municipal cap endins, sinó que hem de ser capaços de mirar com pot afectar més enllà, tenir una visió més conjunta”.

El camí ja està marcat, els projectes estan definits i hem fet ja la feina per poder-los anar executant. Els #NextGenerationEU són una oportunitat d’accelerar. #Terrassa té l’aventatge de saber on vol arribar

Melgares ha recordat que “la ciutat avança, i ho fa amb la revolució verda com a base. Els projectes els tenim, la línia està marcada i la voluntat també.” Tots aquestes actuacions i projectes es podran dur a terme amb les ajudes dels fons europeus, i aconseguirien que Terrassa arribi a ser una ciutat amb una mobilitat sostenible, ordenada, segura i intel·ligent.

Nou comentari