Els vehicles nets guanyen, a poc a poc, presència als carrers i carreteres del país. Cada vegada és més freqüent sentir el brunzit sord dels automòbils impulsats per bateries. Sobretot, en alguns municipis. Madrid, Terrassa i Barcelona són les localitats on una major proporció de conductors aposta per turismes amb motor híbrid o elèctric. Aquesta és una de les conclusions de l’estudi El cotxe elèctric a Espanya. El parc de turismes per tipus de motor recentment elaborat per Estamos Seguros en col·laboració amb Centro Zaragoza.

Aquest informe analitza la composició del parc de turismes en funció de la mena de motor. El treball retrata quin tipus de cotxe porta cada conductor en funció del seu sexe i de la seva edat; i també deixa constància de com és el repartiment geogràfic dels vehicles, segons siguin dièsel, gasolina o d’un altre tipus (principalment, híbrids i elèctrics). Per a això, l’informe recorre a les dades recaptades per l’Estadística de l’Assegurança de l’Automòbil (AQUESTA) de Tecnologies de la Informació i Xarxes per a Entitats Asseguradores (TIREA) i a les xifres de Centro Zaragoza.

D’acord amb l’ESA, a l’Estat hi ha 23,89 milions de turismes. D’aquests, 14,97 milions són dièsel, 8,57 milions són gasolina i els 348.603 restants utilitzen altres mecanismes de propulsió. Principalment, motors híbrids i elèctrics. El pes, doncs, dels cotxes nets sobre el conjunt del parc mòbil de cotxes és encara d’un modest 1,46%.

Terrassa, amb Madrid i Barcelona

Una anàlisi del repartiment territorial situa Madrid i Catalunya en la davantera, tant en termes absoluts com proporcionals. Una anàlisi per municipis exposa que les localitats amb major quantitat d’automòbils híbrids i elèctrics són Madrid, Barcelona i Terrassa, tant si es mesura en termes absoluts com si s’efectua una anàlisi en termes proporcionals. Entre els 20 primers llocs figuren, també, diverses capitals de província (Sevilla, València, Saragossa, Palma…).

Així, a Terrassa, hi ha un total de 4.839 vehicles híbrids o elèctrics registrats, una xifra que la situa en el TOP3, només superada per Barcelona (amb 6.200) i Madrid (amb 26.799). Tanmateix, si es mira el % de cotxes “nets” amb el parc de vehicles total de la ciutat, Terrassa avança a la segona posició amb un 1,65%, només per darrere de Madrid, que té un 1,78%.

Finalment, l’estudi revela que per fabricant set de cada 10 turismes híbrids i elèctrics que circulen per Espanya estan fets per la mateixa casa: Toyota. Dos de les seves marques –Toyota (55,3%) i Lexus (13,8%)– sumen una quota del 69% del parc de vehicles nets en circulació. El tercer lloc en la llista l’ocupa Opel (3,98%).

Rànquing de municipis amb més parc de vehicles híbrids o elèctrics

Rànquing de municipis amb més parc de vehicles híbrids o elèctrics | ESA

Nou comentari