El terrassenc Miquel Serracanta, vocal del Comitè Executiu de la Cambra de Comerç de Terrassa, ha estat nomenat al Board of Directors del Council of Supply Chain Management Professionals (CSCMP), una associació sense ànim de lucre amb membres professionals a tot el món, dedicada a disseminar l’educació en cadenes de subministrament, que ofereix una certificació en supply chain, així com formacions, realitza estudis, investigacions, recerques i organitza conferències amb contingut educacionals sobre les cadenes de subministrament. L’associació té uns 7.000 membres individuals arreu del món i més de 100 membres corporatius -empreses i universitats-, entre ells Accenture, Chep, Cisco, IBM, Geodis, Sap, Starbucks o Uber.

Serracanta fa 11 anys que és membre de l’organització, fundada l’any 1963, i va ser durant 7 anys el president del chapter a l’Estat espanyol. Ara segueix estant a la junta directiva per ajudar en el desenvolupament internacional, i a més a més, ha passat a formar part del Board of Directors -l’equip que pren les decisions i lidera l’organització a nivell global- en el sector internacional. Així doncs, a partir d’ara compaginarà la seva feina a la Cambra de Terrassa amb el càrrec al CSCMP.

Amb aquest nomenament, Serracanta s’ha convertit en el primer català i la tercera persona no-americana que forma part del Board of Directors. El terrassenc ha revelat a Món Terrassa que “és tota una responsabilitat, alhora que un orgull, perquè seré la veu internacional en el Board of Directors i la supply chain és la meva passió”. Ha afegit que “sempre he volgut dedicar part de les meves hores al voluntariat en aquest àmbit per tornar a la societat el que la supply chain m’ha donat”. També es mostra molt il·lusionat amb aquest repte per la situació actual en la que es troben les cadenes de subministrament, que són un tema que està molt sovint sobre la taula a dia d’avui. 

Considera que les cadenes de subministrament s’han desajustat des del març de 2020 degut a la pandèmia: “Estem patint per la manca de capacitat d’oferta. Anem per darrera de l’evolució de la demanda degut a tancaments de fàbriques a la Xina, el bloqueig al Canal de Suez, o problemes als ports”. Ha afegit que “com que hi ha menys oferta, han pujat els preus, i la demanda interessada ha de pagar més car, per això hi ha inflació”. Ha posat per exemple el port de Los Angeles, on hi ha una cua llarga de vaixells perquè n’arriben més dels que la ciutat pot buidar cada dia, i per tant, hi ha un col·lapse. 

Serracanta també ha volgut recordar que “el món està globalitzat” i que tot el que afecta a la Xina o altres països podria impactar també a casa nostra, fins i tot amb les compres de Nadal. “La gent ha d’estar preparada per poder comprar productes substitutius”, ha conclòs. 

Nou comentari