MónTerrassa
Hannun, o com vendre mobles amb ànima
  • CA
Hannun, o com vendre mobles amb ànima
Hannun, o com vendre mobles amb ànima | Cristóbal Castro

!--akiadsense-->

Mauri Badia va començar a vendre mobles que no tenia, però que es veia segur de poder construir, a Wallapop, a l’estiu de 2017. Les imatges les havia trobat a Pinterest i quan van arribar les primeres comandes va instal·lar un petit taller a casa els seus pares per “construir” les estanteries, joiers o tauletes que després, amb el seu propi cotxe, portava a casa dels clients.

Només tres anys després, Hannun, el seu projecte, té previst facturar cinc milions d’euros. Un cop de sort? No, una combinació de factors que van des de la seva formació com a enginyer, el fracàs en tres projectes anteriors, la confiança en si mateix i el seu esperit emprenedor, haver-se avançat a unes tendències de mercat i de consum que avui semblen molt clares, però que fa tres anys no ho eren tant, fins a un equip que li dóna suport i que avui està format per més de 30 persones. Hannun – mà en el llenguatge Hausa que es parla al nord d’Àfrica- és més que una botiga online que comercialitza mobles minimalistes, eco-friendly i de producció artesana.

Hannun, o com vendre mobles amb ànima

!--akiadsense-->

És un concepte, una filosofia de negoci, basat en la transparència de la seva actuació, la seva responsabilitat mediambiental, i la voluntat de renunciar a una part dels marges comercials per defensar els seus valors. I això no és només un posat que respon a un pla de màrqueting. Quan visites el seu Instagram, o quan parles amb Mauri Badia -“Maurici només m’ho diu la mare, quan es posa seria”-, ho perceps amb tota la seva autenticitat. Possiblement aquesta autenticitat sigui un altre dels ingredients de l’èxit meteòric de l’empresa terrassenca que avui compta, a Instagram, el seu canal de venda per excel·lència, amb 469 mil seguidors: els autodenominats “hannuners”, que comencen a funcionar com una veritable comunitat.

Hannun, o com vendre mobles amb ànima

!--akiadsense-->

D’una biotecnològica a “selfmade”

Una reestructuració de plantilla a l’empresa biotecnològica en què treballava va portar a l’atur a Mauri Badia, “però vaig pensar que era l’oportunitat per fer realitat un dels meus somnis, muntar el meu propi projecte”. En aquella època, a més, li havien comunicat que era finalista en un concurs organitzat per “Demium”, una incubadora de projectes d’emprenedors amb delegació a Barcelona. Va guanyar el concurs i va començar a desenvolupar un projecte d’empresa per vendre cotxes per internet amb dos companys més, “però no ho acabava de veure clar i vaig decidir deixar tot el programa per llançar-me a una idea que em voltava pel cap i que creia podia tenir futur”. Aquesta idea era vendre mobles minimalistes de producció artesana.

S’havia inspirat en unes fotos trobades a Pinteres quan moblava el seu pis. Va penjar a Wallapop unes quantes fotos de mobles que li agradaven i que estava convençut podia fabricar ell mateix. “Quan vaig començar a rebre comandes vaig estar segur que el projecte ja estava validat, perquè diverses persones, que no em coneixien de res, estaven disposades a pagar pels meus productes”. Primer va ser un “selfmade”, després va començar a contactar amb artesans de la zona perquè fabriquessin allò que els seus clients volien. Gràcies als consells de la seva germana va passar de Wallapop a Instagram com aparador, i va contactar amb una influencer de Matadepera, l’Alba Perarnau, a la que va regalar un joier de fusta i li va demanar que, si li agradava l’objecte, l’anomenés a un dels seus vídeos. Des de llavors, el creixement de Hannun ha estat exponencial.

Rondes de finançament

Mauri Badia va tornar a la incubadora de projectes d’emprenedors Demium, per afrontar un creixement que volia pensat, estructurat i basat en els valors de transparència, mediambientalment i comercialment responsable i de proximitat. Allà va retrobar al Joan Álvarez, avui el seu soci a Hannun i amb el que formen un gran tàndem, i, després, al primer “bussines angels” que va confiar en el seu entusiasme i en el seu projecte. Des de llavors ha superat vàries rondes de finançament i ja prepara els arguments per aconseguir, al mes de febrer de 2021, una nova injecció econòmica que ha xifrat en dos milions d’euros.

Els números evidencien una evolució sorprenent. Hannun va facturar el 2017, l’any de la seva creació, 300 mil euros; 1,2 milions un any després; i els seus responsables creuen que aquest any arribaran als cinc milions d’euros. L’empresa treballa actualment amb una xarxa de 32 artesans, el 60% ubicats a Catalunya, i la resta a Madrid, Astúries i València. Entre el 35 i el 45% del seu negoci es basa en vendes fora d’Espanya -especialment a França, Itàlia, Alemanya i Anglaterra-, i ha muntat un sistema de delivery en el qual la peça venuda va directament de l’artesà al client, sense stocks, ni emmagatzematges. I tot això amb condicions com que els mobles només poden estar fabricats amb fusta sostenible o reciclada i intentant pagar un preu just als artesans, “sabem que això és més car, però preferim sacrificar marges abans que renunciar al nostre model”.

D’aquí a deu anys

Hannun és una marca amb història i uns valors clars i per Mauri Badia, d’aquí a deu anys, “ha d’anar molt més enllà dels mobles. Va canviar la meva vida i la de molts dels meus companys i voldria que canviés moltes més vides, que identifiqués a una comunitat i a una manera d’entendre la vida…” Mauri Badia ja està pensant en una línia de negoci basada a reduir el consum i reutilitzar els mobles que ara ven.

També treballa per crear una línia de mobles més elegants i de més preu “sense perdre la coherència amb el producte”, i fins i tot en crear una botiga física que en realitat no sigui un espai on exposar els seus mobles, sinó que aquests formin part d’un ambient en el qual els “hannuners” -no ho oblidin 469 mil seguidors a Instagram- visquin tota una experiència com passar un cap de setmana, participar en un taller de fusta, replantar arbres per assolir la neutralitat de carboni… “I si les coses van malament, muntaré una altra cosa”. Una recomanació, visitin l’Instagram de Hannun (hannunbcn), encara que no estiguin interessats a comprar mobles, és un exemple de gestió de la xarxa social com a canal de venda i coneixeran la història d’uns valors aplicats a un negoci que està sent tot un èxit.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa