El president de Cecot, Antoni Abad, a 'La Nit de l'Empresari' de Cecot

L’impacte del confinament sobre els autònoms i les empreses ha estat perjudicial per l’activitat econòmica i devastador per molts negocis, rebla la patronal egarenca Cecot. “Tanmateix, el nostre teixit empresarial ha estat implementant les mesures de prevenció als centres de treball des de mitjans de març, quan es va declarar l’estat d’alarma i el confinament ciutadà. Ja fos plantejant teletreball de manera imprevista, reunions telemàtiques, l’adequació de cada lloc de treball per fer les reincorporacions presencials, la cura de desinfecció d’espais comuns i oberts a públic, entre un llarg etc. d’accions. Un sobreesforç per tal d’evitar que l’activitat productiva s’aturés i que les taxes d’atur es disparessin, sempre garantint la salut de les persones”.

La qüestió és que el principal focus de contagis per COVID-19 fins a la data es generen a l’entorn particular, explica la Cecot, “és a dir, les celebracions familiars o amb amics, i sobre tot, les trobades entre el jovent. I si bé les dades i raport diari del que passa a Catalunya és un dret que tenim els ciutadans i un deure per part dels executius d’informar-ne, des de la Cecot volem demanar al Govern que també incorpori missatges pro-empresa que ajudin a projectar una imatge d’espai segur a nivell nacional però sobre tot internacional. Hem de pensar que totes les informacions oficials repercuteixen directa o indirectament sobre la nostra economia, i que la reputació de Catalunya és una qüestió essencial que afecta les inversions, el comerç, el turisme i les relacions diplomàtiques. Estem fent bé les coses a nivell empresarial, demanem a les administracions que incorporin aquest element en els seus argumentaris i traslladar-ho a l’opinió pública i als mitjans”, afirma Antoni Abad, president de la Cecot.

Per la patronal, el que passa a Catalunya en la gestió de la pandèmia i el que es projecta del que passa es pot analitzar de dues maneres: des de la vessant purament sanitària, donant xifres de contagis, de deteccions, de proves PCR, hospitalitzacions, etc. i des de la vessant de governança que posa en context aquestes dades i afegeix al discurs les accions preses pels agents econòmics i socials per mantenir l’activitat, donant passes endavant.

“De la mateixa manera que es faciliten les dades sanitàries també es poden facilitar les dades d’empreses certificades pels seus Serveis de Prevenció de Riscos qui verifiquen i validen totes les mesures de protecció implementades. Aquestes són empreses segures i són la majoria”, assegura Abad, “volem recuperar l’activitat productiva i comercial quan abans, per poder mantenir el negoci i l’ocupació. Els Serveis de Prevenció estan verificant la implementació de les mesures de PRL a les empreses i, especialment, les relatives a la prevenció de la COVID-19, ells poden raportar al Govern el percentatge d’empreses segures perquè pugui posar en context les informacions que dona públicament, aconseguint generar una marca de territori segur sobre tot pensant en la competència a nivell mundial”.

A criteri de la Cecot, Catalunya necessita fiançar aquesta imatge d’espai segur mitjançant una campanya institucional que compti amb la col·laboració de tota societat, especialment del sector empresarial que és qui més ho està patint amb incidència directa sobre les persones. “Per fer-ho, les empreses han de posar en valor tot allò que estan fent i el Govern ha d’aprofitar el que estan fent les empreses per complementar les seves intervencions públiques i ajudar a la reactivació.”

Nou comentari