MónTerrassa
‘CATacull’, el nou servei de Cecot per fomentar l’ús del català a empreses

La patronal Cecot posa en marxa avui ‘CATacull‘, un nou servei empresarial d’acollida lingüística que vol envigorir el paper de l’empresa en l’ús de la llengua catalana. A través de càpsules audiovisuals, voluntaris i altres recursos, aquells treballadors i treballadores que no parlen la nostra llengua o que tenen dificultats per comunicar-s’hi poden aprendre o millorar el català. Es tracta d’un dispositiu que busca impulsar la nostra llengua a les empreses per tal que la plantilla pugui integrar-la en les seves rutines en l’entorn laboral.

Pere Ejarque, assessor de responsabilitat social empresarial de la Cecot, i Laia Sabater, assessora d’igualtat de la patronal, han presentat el servei aquest matí a la seu de la patronal.

Tres elements per fomentar el català a l’empresa

El nou servei es compon de tres elements. En primer lloc, s’ofereixen unes càpsules audiovisuals d’acollida lingüística a través de les quals es posa a disposició de l’empresa un seguit de recursos que faciliten la immersió de la plantilla en al llengua catalana i a Catalunya. Aquestes càpsules es divideixen en set categories que es poden consultar al canal de Youtube de la patronal. La càpsules mostren la història de la llengua catalana, com s’aplica el català a l’empresa (atenció a la clientela i als proveïdors, o la comunicació interna i externa), el codi de consum català, i viure a Catalunya.

En segon lloc, es posa en marxa també l’anomenat “voluntari per la llengua a l’empresa“. En aquest cas, una persona voluntària de l’empresa ajudarà a la persona aprenent del català a incorporar la llengua en el seu dia a dia, creant així “situacions en què només pugui parlar i escoltar català”. Des del servei s’ha desenvolupat un manual per a la formació de la persona voluntària.

Per últim, també s’ha creat un recull de recursos útils de la llengua catalana per enfortir la llengua al dia a dia de l’empresa i aplicar-ho en documents com ara formularis, pressupostos o factures, que en molts casos “es fan en castellà”.

Pere Ejarque, assessor de responsabilitat social empresarial de la Cecot, i Laia Sabater, assessora d’igualtat de la patronal, han presentat el servei aquest matí a la seu de la patronal | Laura Gómez

Objectiu: que el català sigui ferm a les empreses

La patronal Cecot compta amb un llarg història d’estudis i accions per fomentar l’ús del català a les empreses. “Mirem des de fa temps que el català sigui una llengua ferma, una llengua d’ús i una llengua integral en quant al seu ús a l’empresa”, ha exposat Ejarque. Un dels estudis a remarcar és l’estudi sobre l’ús del català a les empreses del Vallès Occidental l’any 2020, on es va constatar que “oralment es una llengua que continua viva, però hi ha elements de preocupació, com la llengua dels programes informàtics (que molts son en castellà o anglès) o pressupostos que s’envien a altres empreses, processos de selecció, el pla d’igualtat o emergències. Moltes d’aquestes coses son en castellà”, ha lamentat.

Dirigit a les 35.000 empreses vinculades a la Cecot

El servei es dirigeix a totes les empreses vinculades a Cecot, unes 35.000, però està obert a totes aquelles que demanin assessorament en la matèria. “El món de l’empresa no és aliè a la llengua catalana”, ha conclòs Ejarque, i en aquest sentit ha remarcat que “seguirem al peu del canó” per fomentar el català.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa