La B-40 continua en boca de tothom. Si ara fa uns dies es donava a conèixer la proposta del nou tram que d’enllaçar Terrassa i Sabadell que feien des dels respectius ajuntaments i què n’opinava el Ministeri, ara li ha arribat el torn a la Cambra de Comerç de Sabadell. L’entitat ha emès un comunicat destinat a interpel·lar la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, amb quines consideren que són les “prioritats” en infraestructures a la comarca vallesana.
I, com era d’espera, una de les fonamentals, a parer de l’ens cameral, és la B-40. En aquest sentit, demanen “l’execució urgent del tram entre Terrassa i Castellar”, però afegeixen que l’objectiu és “amb una posterior extensió fins a Granollers”. És a dir, la Cambra insisteix que l’anomenada Ronda Vallès ha d’arribar fins a la comarca veïna. Creuen que això és clau si “volem descongestionar el trànsit de pas per la ciutat de Sabadell, i facilitar una sortida directa a la població de Castellar”. L’entitat defensa la necessitat d’un “sistema de rondes que aporti fluïdesa al trànsit de persones i mercaderies a l’àrea metropolitana”.
De moment, l’acord per fer arribar la B-40 fins a Sabadell és l’únic en ferm. Tanmateix, el Ministeri encara està embarrancat amb el primer tram del Quart Cinturó. A Viladecavalls estan esperant que finalitzin les obres del tram final de la B-120, compromeses per l’Estat i que van lligades a la B-40, com també de veure com evoluciona el projecte de millora del túnel de l’autopista que passa per Can Trias i que ja té un pressupost assignat. Paral·lelament, des d’Olesa, recalquen que cal fer un pas més sobre l’estudi que ha de connectar la B-40 amb Vacarisses.
Aposta en ferm per al Túnel d’Horta de FGC
La B-40, però, no és l’única infraestructura que la Cambra de Comerç de Sabadell reclamarà a la consellera. També alerten que cal prioritzar el Túnel d’Horta, perquè gràcies a això s’aconseguirà “descongestionar el trànsit ferroviari actual entre el Vallès i Barcelona”. Consideren que aquesta connexió “milloraria la mobilitat entre els centres de coneixement, sanitaris i tecnològics, i reduiria la saturació viària a la C-58 i AP-7”. En això, l’ens sabadellenc coincideix amb el govern municipal de Jordi Ballart, que també aposta per aquesta opció, en detriment del Túnel de Collserola, perquè “suposaria arribar a zones de població de Terrassa sense tren a prop”.
Finalment, l’entitat pressiona per a la construcció de la terminal ferroviària de La Llagosta i la seva connexió amb el Corredor Mediterrani, per impulsar un “nodus logístic estratègic al nord de Barcelona, amb instal·lacions adaptades als estàndards europeus per a trens de 740 metres”.


