MónTerrassa
Olesa vol tancar l’estudi de connexió de la B-40 amb Vacarisses
  • CA

L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat ha presentat un seguit d’al·legacions al Pla director d’infraestructures (PDUI) de la ròtula Martorell-Abrera impulsat per la Generalitat de Catalunya amb l’objectiu d’adaptar algunes de les actuacions proposades al nou Pla d’ordenació urbanística municipal (POUM) que està tramitant el consistori olesà. El PDUI abasta els municipis d’Olesa de Montserrat, Esparreguera, Abrera, Martorell, Sant Esteve Sesrovires, Castellví de Rosanes i Castellbisbal i ordena els aspectes relacionats amb les infraestructures viaries i ferroviàries existents i previstes en aquest àmbit, per tal de garantir la disponibilitat de sòl necessària per implantar nous corredors i reconvertir els actuals. Entre les al·legacions es proposa el trasllat de la via del ferrocarril a una posició paral·lela a l’actual C-55, la millora de l’accés a l’autovia B-40 i també de l’accés principal a Olesa des de la C-55, una nova estació intermodal amb el tren orbital o la millora de la carretera BV-1201.

Quant a actuacions a la xarxa viària, el PDUI té diferents propostes. Sobre els eixos territorials, es proposa una nova connexió directa entre la B-40 i l’autovia A-2 mitjançant un traçat en túnel sota el nucli urbà d’Abrera, que completarà els moviments del nus de l’A-2 amb la B-40 i el Cinturó Oest. També es proposen altres actuacions en les vies interurbanes per millorar la funcionalitat dels grans eixos territorials, que segons la Generalitat obren la porta a les millores ambientals i d’integració urbana de l’A-2, entre Esparreguera i Martorell.

Accés a la B-40 i connexió amb Vacarisses

L’Ajuntament d’Olesa també demana un millor accés al nucli urbà des de l’autovia B-40, per can Singla. En aquest cas, el PDUI adopta la solució propugnada precisament per l’Ajuntament, ja que aquesta via finalment no serà la que substitueixi a la C-55, sinó simplement un accés des d’Olesa a la autovia B-40, amb una capacitat inferior a la prevista en altres escenaris. Ara bé, es demana una millor connectivitat de les vies laterals per donar rendibilitat a aquest accés, proposant una rotonda més gran a la planificada al costat del cementiri de can Singla, que millora l’accés a les dues vies laterals i l’accés al cementiri. Aquestes vies laterals es consideren bàsiques per donar accés als polígons industrials de can Singla i de Vilapou, i també a altres àmbits de sòl urbà i urbanitzable.

En l’àmbit de la xarxa viària, una de les al·legacions de l’Ajuntament d’Olesa proposa eliminar per sempre l’estudi de la carretera de connexió Ronda del Vallès a Olesa amb la C-16, a Vacarisses, ja que la connexió de l’A-2 amb la C-16 es fa ja amb la ronda del Vallès (B-40) des d’Abrera a Viladecavalls, pel que s’entén que esdevé una duplicitat innecessària i “no cal fer una costosa autovia sobre la riera dels Canyamassos”. L’Ajuntament sempre ha estat especialment en contra de la connexió entre la B-40 i l’A-2 traçada sobre aquest espai fluvial protegit i agrícola.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa