La Cambra de Comerç de Barcelona ha reclamat aquest dimecres a Adif que executi “al complet i segons el calendari previst” les inversions projectades a la xarxa ferroviària catalana fins a l’any 2021, xifrades en gairebé 280 MEUR. A través d’un comunicat, l’organització empresarial apunta que les millores previstes en infraestructures com el Corredor Mediterrani, la xarxa de Rodalies i la reparació del pont del riu Tordera són “vitals” i demana que no s’allarguin més del previst “atesa la importància dels serveis afectats”. Per altra banda, la Cambra recorda que Adif ha d’executar totes les inversions pendents a Rodalies de Catalunya des del 2008, les quals “no arriben al 20% del compliment”.

En l’àmbit metropolità, la Cambra destaca que queden pendents d’execució d’obres com el tram central de l’L9 del metro de Barcelona, la connexió de les línies del Vallès i el Baix Llobregat de FGC amb la nova L8, l’ampliació de les andanes de l’Arc de Triomf i la posada en marxa d’una nova línia ferroviària a l’aeroport de Barcelona. Per altra banda, també posa de manifest la necessitat de projectar un nou túnel transversal de les línies de Rodalies al seu pas per Barcelona i dibuixar l’ampliació de la línia actual del Vallès de FGC per guanyar més capacitat i reduir els temps de viatge.

En paral·lel, la Cambra sol·licita el traspàs de l’Estat a Catalunya de les xarxes viàries “que es poden desclassificar de l’interès general”. Aquestes fan referència a les línies entre Maçanet i Sagrera, passant pel Maresme (R1), entre Barcelona i la Cerdanya, passant per l’Osona i el Ripollès (R3); entre Girona i Portbou (R11); entre Barcelona i Lleida (R13); entre Valls i Lleida (R14); entre Reus i Ribaroja (R15), i entre Tarragona i Cambrils (RT2).

Finalment, la corporació presidida per Joan Canadell opina que l’assumpció de tot el servei de Rodalies i línies regionals de Catalunya per part de la Generalitat permetria “un nou model de gestió que hauria de permetre desenvolupar nous serveis, així com el d’una indústria catalana vinculada a l’explotació ferroviària”. “La contribució a la recuperació econòmica d’aquest plantejament donaria un gran valor afegit al Corredor Mediterrani, al mateix territori i a altres territoris propers”, conclou.

Nou comentari