MónTerrassa
Clatellot de Ballart al manifest sabadellenc sobre el túnel d’Horta

L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha estat aquest divendres molt contundent a l’hora de posicionar-se sobre el manifest vallesà, impulsat des de Cambra de Comerç de Sabadell i amb el suport total de l’Ajuntament de Sabadell, per reclamar que es construeixi el túnel ferroviari d’Horta, en detriment de l’opció preferida per la Generalitat, el túnel de Vallvidrera. “Estem totalment a favor del Túnel d’Hort, però no d’un manifest de la Cambra de Sabadell amb moltes imprecisions”, ha manifestat. I encara ha matisat que “Un manifest on no es fa cap referència al tram per nosaltres més important: el tram entre Terrassa i la UAB”. L’alcalde ha recordat que Terrassa “vol la línia completa, no només el tram que connecta la UAB amb el 22@” i ha sentenciat “perquè quedi clar: l’alcalde de Terrassa no signarà mai un manifest de la Cambra de Sabadell que no compti amb el suport de la Cambra de Terrassa”.

Aquest clar posicionament ve després que el portaveu del PSC a l’Ajuntament de Terrassa, Alfredo Vega, hagi manifestat la seva “preocupació” perquè el govern de Terrassa, format per Tot per Terrassa i ERC, “no s’hagi pronunciat en un tema com el del túnel d’Horta”. Des dels socialistes, consideren que aquest projecte és vital perquè “és una línia que ens acosta a Barcelona i ens podria connectar la ciutat amb l’Hospital de Terrassa i amb la Universitat Autònoma”. Vega ha mostrat el seu malestar i ha reclamat que “no es pot mirar cap a un altre costat”.

El Vallès Est es mou sense comptar amb l’Oest

El manifest va ser aprovat per una catorzena d’ajuntaments i entitats socioeconòmiques vallesanes. Cal dir però que tot són municipis del Vallès Est, és a dir, els de la demarcació de Sabadell. No n’hi ha cap de l’àrea d’influència de Terrassa, també prou rellevants, com Rubí o Sant Cugat. I és que el document posa èmfasi en la necessitat de construir el túnel d’Horta focalitzat en la zona de Cerdanyola, ja que és el lloc on aniria a desembocar la infraestructura. Els sota-signats recalcaven que “per ser competitius calen infraestructures, si no, no es pot créixer com a territori i en aquest cas es tracta d’una proposta cabdal per a la comarca perquè afavoreix el creixement econòmic però també contribueix a la millora de la qualitat de vida dels habitants d’aquesta zona”.

Des del govern municipal, en una anterior trobada amb l’alcaldessa de Sabadell ja es va mostrar el seu posicionament favorable a l’aposta pel Túnel d’Horta sempre que aquesta ajudés a tenir connexió ferroviària a barris que actualment queden allunyats de les estacions existents. La reunió no va concretar com s’havia de fer ni quines mesures de pressió es durien a terme per aconseguir-ho, ja que des del Govern de la Generalitat l’aposta és utilitzar el túnel de Vallvidrera, el que suposaria un tram diferent que no passaria per Cerdanyola sinó per Sant Cugat.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Sara a febrer 21, 2022 | 09:26
    Sara febrer 21, 2022 | 09:26
    Jordi Ballart parlant de política? Què ha passat??????? Aquest polític no parla mai de política. Sempre parla de la seva vida personal i les seves històries personals. MonTerrassa no censureu els comentaris. Llibertat d'Opinió Llibertat de premsa Llibertat d'Expressió

Nou comentari

Comparteix