La plantilla i la direcció de l’empresa Parker Hannifin, ubicada al Polígon Industrial de Santa Margarida de Terrassa, han assolit un acord per millorar les condicions salarials dels treballadors i treballadores, tal i com avança el sindicat de Comissions Obreres. Aquest assoliment arriba després de diverses jornades de vaga i aturades que es van dur a terme la setmana passada.
El sindicat ha valorat positivament l’acord, amb el qual es dona resposta a les reivindicacions de la plantilla. La direcció de l’empresa ha acceptat que l’increment salarial acordat en el conveni col·lectiu del sector s’apliqui a tots els conceptes salarials de la nòmina durant el 2022 i el 2023, amb efectes retroactius.
Un acord assolit gràcies a “una reivindicació justa”
Aquest acord, assolit amb la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya, ha estat possible “gràcies a la pressió de les aturades realitzades per la plantilla la darrera setmana” i a la convocatòria de dues noves jornades de vaga parcial que, amb la consecució de l’acord, han quedat desconvocades. Els treballadors opinaven que era “una reivindicació justa” tenint en compte els beneficis obtinguts per l’empresa.
Les jornades de vaga parcial van tenir lloc els dies 20, 21, 22 i 23 de gener amb horari de 3:00h a 5:00h per al torn de nit, de 10:00h a 12:00h per al torn de matí i de 17:00h a 19:00h per al torn de tarda, amb concentracions a les portes de l’empresa.
Més sobre Parker Hannifin
Parker Hannifin és una companyia dedicada “a les principals tecnologies de control i moviment: electromecànica, filtració, maneig de fluids i gasos, hidràulica, pneumàtica, control de processos, aeroespacial, climatització”, exposen a la seva pàgina web. L’empresa es troba present en 50 països d’arreu el món -amb una empresa a Terrassa ubicada al carrer d’Anoia, 3-. Està formada per sis grups de productes que inclouen les principals tecnologies de moviment i control.